Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X & Pocket PC


Gäst Cyanide

Rekommendera Poster

Gäst Cyanide

Snabb fråga; Går det att synkronisera en Pocket PC med Microsoft Outlook, genom Bluetooth och/eller USB under OS X Leopard? I så fall, hur gör man? Är det mycket bök för att få det att fungera?

Edit: Skulle helst se att det finns andra lösningar än missing sync, då jag tycker att det är för dyrt. Om det finns andra lösningar vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det mailen du vill synka med outlock under os x.

jag synkar min mail med POP3 eller IMAP dirket mot mailservern. det går ju att syncka till entorage via missing sync. vet inte vad som synkas där. har alldrig prövat.

 

i dag är det bara missing sync som stöder dom flesta funktioner fullt ut. med det synkar jag kontakter och calendern mm. men det kostar som du skrev en liten slant.

 

det är ett grattis program på väg som ska vara lika bra som missing sync och snyggare.

har inte testat det med det finns en beta att ladda ner. programmet heter Eltima SyncMate och finns på versintracker mm. tror det står en notis om den på www.macworld.se

du får söka lite. hinner inte granska länkarna just nu men tror den senaste finns på http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33494

 

rapportera gärna om hur du trycker programmet fungerar om du testar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Cyanide

Hej!

Blir nog så att behålla XP och använda det för att synca handdatorn iallafall. Får väl lära mig leva med det, man kan inte alltid få som man vill. Tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo microsoft och apple ska ju försöka vara jobbigt okompatibla på små applikationer och enheter.

 

men tycker att det kan vara en ide med att just syncka mailen med en mailserver i ställer för dirket mot outlok så kan man läsa nya brev när man är är borta från sin dator. du kommer nog snart lägga din windows burk i garderoben i vilket fall tror jag.

missing sync har fungerat bra för mig.

 

hade hoppats att du skulle testat syncmate så att jag vet om det är bra. min demo tid på missing sync 4 gick ut i går. :(

får inte riktigt betan av syncmate att funka så jag köper nog missing sync även om jag håller med om att det är lite dyrt. speciellt eftersom programerings företaget har en lite konstig politik som går ut på att dom inste släpper stora uppdateringar utan kallar det för ett nytt program så att man måste betala mera pengar när apple kommer med ett nytt katt djur tex. men använder ändå det så mycket så jag tycker det är värt priset.

återkommer om jag lyckats sparka igång gratisprogrammet och trivs med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Cyanide

Att lägga mina Windowsburkar i garderoben är otänkbart, då jag har en till laptop, en stationär och en server (+ en linuxserver) och trivs med det. Så varför inte ta det bästa från alla världar? :-D

 

Hur som helst så kommer ju inte navigationsprogramvaran att fungera tillsammans med OS X, så det kanske är lika bra att Bootcampa med XP och köra Mail via Outlook den vägen + alla applikationer till handdatorn. Sedan köra OS X till allt annat. Känns som en ganska enkel lösning, det fungerar ju så smidigt nu med Parallells vad jag har hört.

 

Mailen kan jag läsa även när jag är borta, har Gmail och tycker att det fungerar underbart :-)

Hade en tanke på att synka mailen operativsystemen, tex genom att peka Outlook påde i XP & OS X mot samma *.pts-fil. Vet inte om Mac använder sig av *.pts-filer för att lagra mail och inställningar.

(https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=63360)

 

Du får gärna PMa mig om du får igång gratisprogrammet. Jag har inte fått min Macbook ännu, den kommer i slutet på januari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick syncmate att fungera klockrent mellan min htc tytn och outlook 2007. var absolut inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo hade du tänkt att ha kvar PCn så är det ju enklast om den används. tänkte mera om du bara kände dig tvungen att ha kvar PCn för just smartphone synkningen. men du kanske ska pröva syncmate någon gång om du har tid. kanske funkar bättre för dig. efter som den tydligen syknar outlook.

 

den korekta länken till programmet ska vara http://www.eltima.com/products/syncmate/

 

 

 

the fine har ditt syncmate en program ikon? hos mig visas ikonen för program som inte har egen ikon. dvs den med papper-penna-linjal. och programmet går inte att starta. så något fel är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the fine har ditt syncmate en program ikon? hos mig visas ikonen för program som inte har egen ikon. dvs den med papper-penna-linjal. och programmet går inte att starta. så något fel är det.
Nej, det hat den tyvärr inte =/ den har en "standardicon", men starta går det. Använder det dagligen.

 

Fick installera om det 3ggr för att få det att fungera... mennu fungerar det utan problem. Har det liggand epå en test dator på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för upplysningen "the fine" då vet jag i alla fall att det inte är skadat bara för att programikonen är standard. jag har bara instalerat det två gånger så då tar jag och installerar det en tredje. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Cyanide

Att använda PCn hade ju barit enkelt, men den är stationär och eftersom jag är en hel del på resande fot så måste jag ha all data syncad med Macen.

Ska kolla på nya officepaketet som släpps snart, om det kan vara något att ha och synkronisera tillsammans med syncmate. Men hur som helt så kommer inte navigationsprogrammen att fungera tillsammans med OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...