Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Little Snitch


the_fine

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av Little Snitch?

 

Med tanke på att mera o mera går ut från datorerna så kanske det är dax att skaffa en brandvägg eller liknande som även stoppar utgående trafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter inte de flesta bakom en router nu för tiden? om inte så kanske det är på tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter inte de flesta bakom en router nu för tiden? om inte så kanske det är på tiden :)
gör troligen dom flesta, men en NAT är tyvärr lika värdelös att stoppa program från att "rapportera hem" som Leopards inbyggda brandvägg.

 

Jag hoppas man skulle kunna stoppa detta ( https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=63418&hl= ) med t.ex little snitch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har LittleSnitch installerat. Fungerar bra (efter 'upplärning')
tog det lång tid för "upplärning"?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har det oxå.. funkar perfekt i bakgrunden o syns bara när det behövs, myckt nöjd!

 

"Upplärningen" är att den dyker upp lite titt som tätt i början, då den registrerar allt, men då man talat om handlingsmodellen för situationen, minns den det och man ser mindre och mindre av det.

 

edit: får ioförsig lite windows vibb, med en ruta som ploppar med varning, men det är priset för frhet.. nja, något i den stilen iallafall.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bestämde mig för att inte behålla det och så slängde det men får fortfarande varningar. Någon som vet hur man blir av med det helt?

mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämde mig för att inte behålla det och så slängde det men får fortfarande varningar. Någon som vet hur man blir av med det helt?

mike

 

Sorted! Hoppas jag. Hittade några filer som Spotlight missade att spotta eller belysa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorted! Hoppas jag. Hittade några filer som Spotlight missade att spotta eller belysa.

 

Annars ligger det en "avinstallerare" på samma disk image som själva installationsfilen. Rekommenderar att du kör den istället för att manuellt plocka bort filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...