Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

tömt papperskorg


jin

Rekommendera Poster

Jag råkade slänga min moviesmapp sen spontant tömt papperskorgen, så alla mina filmer är borta :/ Provat stänga av med strömbrytaren men det hjälpte inte. Finns det något sätt att få tillbaka mappen? Och om inte hur skapar man en ny moviesmapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade slänga min moviesmapp sen spontant tömt papperskorgen, så alla mina filmer är borta :/ Provat stänga av med strömbrytaren men det hjälpte inte. Finns det något sätt att få tillbaka mappen? Och om inte hur skapar man en ny moviesmapp?

Använd inte datorn, starta den inte ens, sen behöver du programmet Data Rescue II och en annan fungerande räddningsMac. När du har det, starta datorn med T-knappen intryckt och dra en firewire-kabel till den räddningsmacen. Det ska då hoppa runt en firewire-symbol på datorn vi ska rädda saker från.

 

I Data Rescue, tryck på din disk du vill rädda saker från och välj funktionen "Deleted files".

 

Finns lite info runt det här på den här sidan

http://www.nissestark.se/faq/errorsearch.p...anceddatarescue

 

Men i ditt fall vet vi ju exakt vad problemet är och det är inte att disken är trasig. vi vill få tillbaka saker som inte finns med i filsystemet.

 

Om det är viktig information bör du överväga att lämna in den någonstans där de har lite erfarenhet, kostar runt 3-4000. Det går naturligtvis inte att lämna garantier på om det går att få fram något, ytan kan redan vara överskriven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En extern hårddisk för backup är billig investering.

Den dagen olyckan är framme, är det relativt enkelt att återställa sin interna hårddisk.

 

Men det är alltid lätt att vara efterklok..hoppas du skaffar en extern disk framöver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

tack för alla toppentips! nu en följdfråga; hur återskapar man en likadan moviesmapp med symbol?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...