Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari 155% av processorkraften?!


Sumfera

Rekommendera Poster

Hej. Skriver detta på min iPod touch.

Varför drar safari 155% av processorn när jag har 4 fönster uppe? Hur kan den ta 155%?

Detta händer då på min MacBook.

/Sumfera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mycket märkligt, det gör inte min MacBook...

 

Vilket system kör du Tiger eller Leopard, vilken version ?

 

Är det verkligen Safari som tar hela kraften det är inget annat program som ligger och kör i bakgrunden.. tex spotlights indicering ?

 

Har du några extra tillägg till Safari installerade tex Inquisitor eller liknande ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mycket märkligt, det gör inte min MacBook...

 

Vilket system kör du Tiger eller Leopard, vilken version ?

 

Är det verkligen Safari som tar hela kraften det är inget annat program som ligger och kör i bakgrunden.. tex spotlights indicering ?

 

Har du några extra tillägg till Safari installerade tex Inquisitor eller liknande ?

Jag kör senaste versionen av tiger. Enligt iStat pro (widget) så körde den i 155% och kom upp i 80grader.

Jag har inget extra installerat i safari.

Har även återställt safari och rensat cashe manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan den ta 155%?

En kärna/processor = 100%

Du har två kärnor och kan därmed teoretiskt komma upp i 200% belastning.

 

Jag har märkt att sidor med mycket Flash på drar en massa CPU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände samma sak för mig, blev lite fundersam när fläktarna plötsligt började snurra som attan. Det visade sig att Safari var boven, men nu fick jag ju det förklarat hur det kunde gå åt över 100%, dock så hade jag två sidor öppna med väldigt mycket flash på. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde som det stod på en guide av Ytterberg. macworld.idg.se/2.1038/1./134928

Rensade några mappar i macromedia. Får se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa senare idag eller imorgon med att köra på som vanligt och se om det har blivit en förbättring.

Det kommer se ut så här:

Sida 1: RuneScape

Sida 2: RuneScape hiscore

Sida 3: Tip.it

Sida 4: Youtube

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte börja med att återställa Safari. Det kan ju vara så enkelt som trasiga cache och historyfiler. Starta om Safari med jämna mellanrum. Låt bli att använda en massa crap som lägger sig under InputManagers och konstiga plugins för internet.

Stäng av RSS.

Stäng av Autoformulär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte börja med att återställa Safari. Det kan ju vara så enkelt som trasiga cache och historyfiler. Starta om Safari med jämna mellanrum. Låt bli att använda en massa crap som lägger sig under InputManagers och konstiga plugins för internet.

Stäng av RSS.

Stäng av Autoformulär.

 

Återställer Sarafi en gång om dagen. När jag inte använder Safari stänger jag den (flera gånger on dagen).

InputManagers och konstiga plugins? Förklaring?

Har försökt stänga av RSS men vet inte hur. Har för mig att autoformulär var avstängt.

 

Nu har jag gjort det lite mer komplicerat. Jag försökte installera Safari 2, men då behöver jag OS X 10.4.2. Enligt finder har jag 10.4.11 som är senaste(enligt finder).

Ah, och jag tog bort Safari. Lite körd just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

släng plistfilen för Safari

 

Använder---Bibliotek---Preferences .apple.com.Safari.plist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckas inte installera safari igen.

Det står på apples hemsida att safari följer med på Programuppdatering. När jag uppdaterar så händer ändå inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckas inte installera safari igen.

Det står på apples hemsida att safari följer med på Programuppdatering. När jag uppdaterar så händer ändå inget.

Gå in i Bibliotek/Receipts/ och ta bort de filer som har med Safari att göra. Testa Programuppdatering igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du ny safari (för 10.4.11)

http://www.nissestark.se/dumpar/safari.zip

 

Och ja, safari tar helt enkelt en jävla massa kraft när man har 4 sidor fulla med flash-saker uppe. Du kan ju prova att installera nyare flash, ladda hem från adobe.se - men den är ju fortfarande inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i Bibliotek/Receipts/ och ta bort de filer som har med Safari att göra. Testa Programuppdatering igen.

 

Finns inget om safari där. Har även tagit bort alla plister som har med safari att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget om safari där. Har även tagit bort alla plister som har med safari att göra.

 

Har du varit inne i mappen Receipts > boms för där ligger com.apple.pkg.Safari.bom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget om safari där. Har även tagit bort alla plister som har med safari att göra.

Säg till när du använt min länk så jag kan ta bort den sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem dock endast när jag besöker hemsidor med flash annars funkar det fint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg till när du använt min länk så jag kan ta bort den sen...

Jag misstänker att det är de senaste säkerhetsuppdateringarna som spökar.

Har för mig att det står på hemsidan att uppdateringarna fick safari att crasha, som det gör för mig.

 

Jag kommer använda firefox tills de fixar safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit inne i mappen Receipts > boms för där ligger com.apple.pkg.Safari.bom?

Hittade liknande i biblioket > receipts > safari.pkg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske värt att nämna att för en vecka sen kom det upp ett fönster om syndication agent. Innan dess försökte jag använda mig av RSS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...