Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

extern hårddisk i xp


paxbonum

Rekommendera Poster

Hej!

 

Nu kommer jag med en nybörjarfråga igen!!!

 

Jag använder vmwere fusion och kör win xp på den. I början hade jag problem att komma åt både cd enhet och externa hårddiskar från xp delen. Har nu installerat macdrive och det verkar funka bättre nu. De cdskivor jag sätter in i datorn funkar perfekt även i xp nu! men hur gör jag för att komma åt en extern hårddisk när jag arbetar i xp delen. Nu gör jag så attjag kopierar och drar över det jag behöver men det vore ju enklare om jag kunde nå de externa hårddiskarna direkt! kanske kan någon hjälpa mig med detta?

 

MVH R-M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du har VMWare igång och kopplar in en extern enhet så frågar den väl om du ska koppla in den till din virtual machine (aka XP). Är dock inte helt säker på hur detta funkar, men jag tror att det funkar såhär. Sen har jag för mig att du kan byta vart den är inkopplad direkt från VMWare-fönstret. Det finns små ikoner nere till höger där du kan se vad som är inkopplat. Där någonstans har jag för mig att det ska gå att fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack! Jag hittade de små ikonerna och kollade runt lite i inställningarna så nu har jag lyckats ansluta den externa hårddisken, men jag hittar den inte i "den här datorn" Kanske visas den någon annanstans?

 

En av småikonerna i virtuell machine visar att om jag klickar på den så blir min maxtor hårddisk disconected. Det måste ju betyda att den finns någonstanns. Frågan är bara var??

 

MVH R-M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i datorhantering/diskhantering, USB-diskar (och minnen) har en viss förmåga att lägga sig på redan upptagna enhetsbeteckningar :angry:

Jag brukar gå in där och ändra nyinköpta diskar och USB-minnen till så höga beteckningar (typ X,Y,Z) så att de inte kommer i konflikt med anslutna nätverksenheter, Daemon tools och annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...