Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MSN, går de att skynda på filöverföringar?


PL0J

Rekommendera Poster

Hej

De går ju riiiiktigt segt att skicka och ta emot filer genom Microsoft Messenger...

Och jag har fattat de som så att så är Mac varianten helt enkelt..

 

Finns de nån version eller "trick" för att snabba på den processen?

 

MVH

/Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I gamla verisonen av MSN så gick det snabbt. I version 6 blev allt trögt. Tror att det går ungefär lika snabbt som i Adium. Det du kan göra just nu är att skaffa programmet Dropshare.

 

Så småningom så släpper Microsoft, Live Messenger 9 för macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I gamla verisonen av MSN så gick det snabbt. I version 6 blev allt trögt. Tror att det går ungefär lika snabbt som i Adium. Det du kan göra just nu är att skaffa programmet Dropshare.

 

Så småningom så släpper Microsoft, Live Messenger 9 för macen.

Ok, I see..

Tack så mkt för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstått så går alla filöverföringar till eller från Messenger för mac via en server i USA, därav segheten. I Windowsversionen så upprättas kontakt direkt mellan datorerna och då går det snabbare.

 

Lösningen är att köra med aMSN som funkar precis som i windows (vad gäller filöverföring då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan borde bara vända mig till "nybörjar del" på forumet känner jag.... :blushing:

 

Men iaf, laddade ner Dropshare. Försökte länka en fil med de programmet till en polare, men för han stod de att websidan inte kunde visas.. Låste upp brandväggen, men ingen skillnad!

Länkade till mig själv, då funkade de som de skulle!

 

Så ja, vad kan de vara för fel?

 

Tack på förhand (igen)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg till dina kompisar att skaffa bättre lina ner!

Nja, tror de inte de är nått fel för mig...

Märkte när jag starta upp de igen nu, "Failed To Fetch Your IP-Adress, Its's Possible That You Are Behind A Firewall.", fick jag som felmeddelande när jag starta upp sen starta programmet som vanligt.

Men de spelar ingen roll om brandväggen är avstängd eller inte. Samma sak.

Varför nu detta då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, tror de inte de är nått fel för mig...

Märkte när jag starta upp de igen nu, "Failed To Fetch Your IP-Adress, Its's Possible That You Are Behind A Firewall.", fick jag som felmeddelande när jag starta upp sen starta programmet som vanligt.

Men de spelar ingen roll om brandväggen är avstängd eller inte. Samma sak.

Varför nu detta då?

Du har väl en router, då har man en (NAT-)brandvägg oavsett om man vill eller inte.

 

"port forward" eller "Virtual server" ska du använda i routern om du vill göra undantag i brandväggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...