Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Julen var avklarad, likaså Macbooken


snook

Rekommendera Poster

Hej

 

Välkommen tillbaka forumet :) (Tar denna tråd för att lätta mitt hjärta lite)

 

Jo...Det var julafton hemma hos mor i norrland, kalle och tomten var avklarad. Det vankades kaffe och ris ala malta i köket. Vi satt oss ner och började fika, till saken hör det att vi har precis köpt ett hus utanför Gävle, och det var några släktingar där som var sugen att se huset. Jo visst sa jag, har ju bilder i datorn som jag har med mig (macbook). Förblindad av chansen att får glänsa lite med det nya huset och min mac så klart, hämtade jag den. Men jag anade aldrig vad som komma skall. Satt datorn på bordet började plocka fram bilderna och visade den ena efter den andra. Också plötsligt händer det ! Hör ett...Dunk ! ett...Nej ! Ser nu macbooken blixtra till för att sedan bli svart. Lilla mor hade olyckligt vis råkat spillt ut en stor kopp kaffe bakom datorn, kaffet rann in bakom skärmen in i fläktarna, tror att dom sög upp kaffet för att sedan orsaka hjärtstillestånd i macens kropp.

 

Tar genast ut batteriet och ställer datorn på högkant för att kaffet ska rinna ut......

 

Har låtit den torka men fortfarande inget liv den, vi har även anmält till försäkringsbolaget, har drulle.

Ska skicka den till Macademic i uppsala så fort vi har fått intyget från f-bolaget. Men kan dom inte fixa den så skulle dom ersätta den, men till dags värde, den är ju ändå 1 år gammal. Man kanske in te får ut mer än 70% ny priset ? Men det känns väldigt jobbigt att vara utan den, fick låna en 5år gammal fujutsu simens laptop av svärmor :P

 

 

Ville bara lätta mitt hjärta.

 

God fortsättning på er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till Gävle! Är det Office Apple center som lockar eller? :D

Tack, har redan bott i Gävle i 4 år(flyttar till skutskär nu), Office apple center har man vart inne och dreglat många gånger i, handlat en del också.... :)

 

 

 

buhu....det kommer att bli en lång vinter........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...