Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad händer om man skickar ett mail men avbryter mitt i?


boevil

Rekommendera Poster

Igår skulle jag skicka ett mail till mig själv.. mitt jobb.

Jag bifogade dokumentet, en word- fil.

Mail skickade och skickade.... eftersom jag satt vid min bärbara misstänkte jag att det var nå't problem med min airport, som krånglat tidigare under kvällen.

När jag enligt iStat- pro skickat ca 80 MB så gav jag upp och avbröt.

 

Nu har jag upptäckt det troligen är Word som strulat till det, en bild i dokumnetet verkar ha blivit ca 100 MB stor, det är en ganska normal bild, klippt från nätet, som borde vara några kB...

 

Men åter till min fråga, har jag bombat min egen brevlåda nu... ligger det nå'n jättefil där... som till råga på allt inte är fullständig ?

 

Nå'n som vet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ska förstås så här:

 

1. Dels att e-post och bilagor faktiskt skickas.

2. Dels att din dator ska upplysa dig om hur ovanstående fortlöper via ett grafiskt användargränssnitt.

 

Dessa stämmer inte alltid överens. Datorn tappar kontakten med servern, och ändå kan e-posten ha skickats, eller tvärtom.

 

Hur det gick vet du först när du loggar in och ser efter.

 

En del e-postprogram kan dock begära och få leveranskvitto eller leveransrapport. Ofta skickas meddelande tillbaka om e-posten inte kan tas emot.

 

Mitt stalltips är att det antingen finns en hel bilaga eller ingen alls när du ser efter. E-postklienter "rarar" inte filer vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ska förstås så här:

 

1. Dels att e-post och bilagor faktiskt skickas.

2. Dels att din dator ska upplysa dig om hur ovanstående fortlöper via ett grafiskt användargränssnitt.

 

Dessa stämmer inte alltid överens. Datorn tappar kontakten med servern, och ändå kan e-posten ha skickats, eller tvärtom.

 

Hur det gick vet du först när du loggar in och ser efter.

 

En del e-postprogram kan dock begära och få leveranskvitto eller leveransrapport. Ofta skickas meddelande tillbaka om e-posten inte kan tas emot.

 

Mitt stalltips är att det antingen finns en hel bilaga eller ingen alls när du ser efter. E-postklienter "rarar" inte filer vad jag vet.

 

...och så får jag en anmärkning från datoransvarig att jag inte får bomba min mailserver.... jag tror inte att mit konto accepterar filer på 80 MB..

 

ps det märkliga var att iStat-pro rapporterade att ca 80 MB hade sänts, men mailprogrammet visade at max 30% hade skickats...

jag får se/höra efter lovet vad som hänt med min fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...