Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

leopardassist


Tarok

Rekommendera Poster

Som sagt har någon fått det att fungera jag har provat på min eMac 700 MHz fungerar inte.

 

Mvh

Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

det funkar inte därför att Leopard har 867Mhz som minimumkrav. Går dock att fixa, hur kommer jag inte ihåg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är det programet leopardassist ska fixa men det fungerar inte för mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leopard är inget du ska ödsla tid på, var nöjd med något som fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Som sagt har någon fått det att fungera jag har provat på min eMac 700 MHz fungerar inte.

 

Mvh

Uffe

Jodå, jag gjorde det igår. På den datormodellen. Och på en G4 digital audio 533 MHz. Körde arkivera/installera på dem båda. Flyter på helt okej, dock något slöare än Tiger på emacen, men den har bara 512 MB RAM, på digital audion är det 1 GB RAM. Mycket RAM underlättar tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Leopard har 867Mhz som minimumkrav...

Apple har spärrat installationsskivan så att Leopard inte ska kunna installeras på datorer vars processorhastighet är lägre än 867 MHz. Men det går, jag har själv gjort det! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har spärrat installationsskivan så att Leopard inte ska kunna installeras på datorer vars processorhastighet är lägre än 867 MHz. Men det går, jag har själv gjort det! :galetglad:

Ja det är inte svårt, bara stoppa i hårddisken i en ppc som klarar kraven och installera på den vägen och sedan flytta hårddisken till Macen som inte klarar kraven så har man Leo på en gammal häck :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leopard är inget du ska ödsla tid på, var nöjd med något som fungerar.

 

Nu handlade ju tråden om att göra just detta. Varför kan man inte få labba lite om man vill lägga ner sin egen tid? Det bästa sättet att lära sig något är ju att sitta och pilla med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu handlade ju tråden om att göra just detta. Varför kan man inte få labba lite om man vill lägga ner sin egen tid? Det bästa sättet att lära sig något är ju att sitta och pilla med det.

 

 

Dessutom finns det en del - inklusive undertecknad - som leoparden rullar på alldeles utmärkt för. Mycket bättre än de sena tigeruppdateringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...