Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

julvirus eller bara apple som är trevliga?


good4way

Rekommendera Poster

Hej, i förrgår (25/12) hände något riktigt konstigt. Jag höll på som vanligt att surfa runt på min mac då det helt plötsligt började spela "stilla natt, heliga natt.. fast endast med musik"- julsången ur mina hörlurar. Jag blev väldigt förvånad och tyckte det var lite trevligt, efter ca en halv timme med samma 2 minuters låt blev jag irriterad. Jag stängde ned exakt alla program jag hade igång men musiken fortsatte! Jag startade om macen och som tur slutade det.

 

Vad kan detta vara? Spelade in några sekunder med macens inbyggda mikrofon för att ni kanske skulle kunna hjälpa mig om vad detta är.

 

Tack på förhand

 

 

lol..wav

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

förmodligen var du inne på nån sida som spelar upp musik, det är skitirriterande och är tydligen det senaste inom reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det var någon flash annons, stängde av exakt alla program som macen hade igång (förutom finder då såklart). Ingen mediaspelare eller webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall det var en annons kan ju ljudet ha hakat upp sig och fortsätter spela in i det oändliga, det har hänt mig på ett par gånger (fast det var på pc-datorer).

 

Jag läste i tidningen om en man som fick in en lokal radistation i sina datorhögtalare när inte ens datorn var på, det är ännu mer mystiskt! Och alla hade bara skrattat när han bett om hjälp, stackarn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall det var en annons kan ju ljudet ha hakat upp sig och fortsätter spela in i det oändliga, det har hänt mig på ett par gånger (fast det var på pc-datorer).

 

Jag läste i tidningen om en man som fick in en lokal radistation i sina datorhögtalare när inte ens datorn var på, det är ännu mer mystiskt! Och alla hade bara skrattat när han bett om hjälp, stackarn.

M, läste om det här på forumet, men att en flashannons skulle spelats upp skulle vara konstigt. Satt lixom inte o surfade runt över allt. Utan på något forum och playahead (där jag aldrig hört det tidigare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tjejkompis fick in Radio Moskva i sin dator på nåt sätt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tjejkompis fick in Radio Moskva i sin dator på nåt sätt.....

 

Men lixom, fick inte in någon radio. Jullåten spelades om och om och om och om igen hela tiden-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, har ni inte hört historien om den flygande macaren? Han som kommer hem till er på de mörkaste kvällarna av julen, och sätter på stillsam musik i er mac! Folk har blivit besatta av stilla natts melodi och tillochmed tagit sjäkvmord... Den flygande macaren är det mest fruktade spöket för alla macanvändare....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst -BaronS-
Okej, har ni inte hört historien om den flygande macaren? Han som kommer hem till er på de mörkaste kvällarna av julen, och sätter på stillsam musik i er mac! Folk har blivit besatta av stilla natts melodi och tillochmed tagit sjäkvmord... Den flygande macaren är det mest fruktade spöket för alla macanvändare....

Ä-är det sant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...