Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ingår iphoto inte i leopard


Reim@n

Rekommendera Poster

jag installerade nyss leopard på min macbook som hade tiger förut. men nu så kan jag inte hitta iphoto, så jag undrar om detta programmet inte ingår i leopard, om det inte gör det så hur kan jag få det på datan igen. går det t ex. att installera det från tiger skivan eller ladda ner från internet.

skulle vara tacksamm för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

iPhoto ingår i iLife som medföljer varje ny Mac. iLife ingår alltså inte i retail-versionen av Leopard eller Tiger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vid installationen valt att göra en Arkiv/Install, hade alla dina program du hade i Tiger varit intakta.

 

Men du valde vad jag förstår en "ren installation"

 

Har du en backup av din tidigare Tigerinstallation på en extern disk kan du hämta tillbaka dina program därifrån.

 

 

Edit

 

Har du skivan som medföljde din dator, så ligger säkert iPhoto på den, och du bör kunna hämta ut programmet från den med hjälp av ett program som heter Pacifist som du kan tanka ner

 

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12743

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hittar iphoto på orginalskivan men det står att den e 0 kb stor och det e enda programmet som jag inte kan installera via Pacifist. så det blir att åka in till macoteket så snart som möjligt och kolla om dom kan hjälpa mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hittar iphoto på orginalskivan men det står att den e 0 kb stor och det e enda programmet som jag inte kan installera via Pacifist. så det blir att åka in till macoteket så snart som möjligt och kolla om dom kan hjälpa mig

 

Du måste installera hela iLife-paketet för att få med iPhoto tror jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste installera hela iLife-paketet för att få med iPhoto tror jag..

 

Jag har då aldrig köpt något iLifepaket, det är "Proversionen" av iPhoto du tänker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går alldeles utmärkt att installera från CD-skivorna som följde med datorn. Finns ett paket där som heter nåt i stil med "installera tilläggsprogramvara" eller nåt.

 

Eller så köper man fina ilife '08 med nya iPhoto - den är bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...