Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sony först ut med hemmabio med Blu-Ray


Pocahontas

Rekommendera Poster

I januari kan den som struntat i ljudklappar till sig själv, ta sig en titt på Sonys nya hembioanläggning

 

http://www.dagensps.se/article.aspx?articl...&categID=18

 

Har visserligen en Sony hembio..men den känns stenålder redan efter några år..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan alla som köpt årets julklapp (enligt vissa affärer) en platt-TV med full HD få nytta av de extra pixlarna. Fast i prisklassen 11.000:- för en komplett anläggning så skulle jag satsat på en utan bluray för att få lite bättre ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får man ju en BluRay för 3000:-, och en HD-DVD fö 2000:- och då får man mycket pengar över till receiver och högtalare upp till 11.000 kr.

 

Men jag måste säga, nu har jag ingen erfarenhet av ett komplett 7.1/HD system i hemmiljö, men jag har kännt på dom olika delarna på olika sätt, och jag är inte så jätteimponerad, det var inte som när man gick till AC3 på LaserDisc, eller DVD, eller projektor, när man faktiskt kunde se om alla sina favoritfilmer för att upplevelsen var så mycket bättre, vare sig dom nya ljudsystemen eller dom högre upplösningarna gör det för mig, så har man ett fungerande 5.1 system så kan man ju göra bättre saker för att förbättra den upplevelsen om man har 11.000 kronor över...men det är bara min åsikt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var inte som när man gick till AC3 på LaserDisc, eller DVD, eller projektor, när man faktiskt kunde se om alla sina favoritfilmer för att upplevelsen var så mycket bättre, vare sig dom nya ljudsystemen eller dom högre upplösningarna gör det för mig

Jag håller med om att i dag är systemen redan så bra att det är svårt att hitta på något som markant kan förbättra upplevelsen för filmerna. När man i slutet av 90-talet gick ifrån VHS och Prologic till DVD och Dolby Digital så var det STOR skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar tills Dolby introducerar en höjdkanal innan jag lyfter på ögonbrynen igen, tills dess ska jag utveckla vidare, och kanske bygga, min "buttkicker" fåtölj :) ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...