Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spela in Flash-sekvenser på fil


ansk

Rekommendera Poster

Jag fick ett kul julkort av en kompis, genom siten http://www.elfyourself.com. En Flash-sekvens med dansande alver (elf på svenska?) försedda med kompisens och kompisens jyckes ansikten.

 

Fick lust att spara detta på hemdatorn, på lämpligt format och trodde att jag skulle fixa det, men har inte lyckats riktigt. Det kan bero på okunskap från min sida, tål att höra det i så fall.

 

Det jag gjort är att jag på en Windows-maskin till att börja med gått in på katalogen för temporärfiler och plockat upp filer som Flash-spelaren lämnar kvar. Det går bra att ta dessa och spela upp i "FLV Player" eller konvertera till lämpligt annat format som det redan finns spelare för i OS:et.

 

Problemet är att det inte är den kompletta sekvensen man hittar i temporärarean, utan endast vissa delar av den. Jag hittar t ex sekvensen med de två dansande alvdräkterna, dock utan de ansiktena som är med i julkortet. Det verkar som att sekvensen med rörliga figurer kompletta med ansikten och musik är uppbyggd av komponenter av vilka jag endast kan titta på en i taget. Trist.

 

Besök gärna siten och kolla, du som är intresserad. Den går att köra med demo-elfs.

 

Men för att komma till saken så undrar jag om det finns några bra program som funkar med Mac OS 10.4 där jag kan göra en inspelning av det som visas i webläsaren, inklusive det som spelas upp genom Flash-Player, till lämpligt format inklusive ljud, som sedan går att spela upp med t ex Quicktime på Mac:en.

 

Tips eller hjälp på traven emottages med stor tacksamhet!

 

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...