Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

.Mac Mail serverproblem


iJonathan

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag såg fram emot att ha ett stabilt mailprogram något enormt när jag köpte min Macbook, men något har gått snett. Jag kan inte skicka iväg något mail alls från Mail i min dator. att ta emot mail är inga problem alls, och jag kan skicka mail från .mac på internet.

 

Får följande meddelande:

"Kunde inte skicka brev med servern smpt.mac.com:JonathanLundell" ..

Jag förstår ingenting. försökte att kanske byta server men detta verkar vara enda alternativet. mitt konto är aktivt och allt sånt, men kan fortfarande inte skicka mail.

 

Hjälp någon!

tack,

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem .

Jag får upp ett fönster med detta medelande

 

Anslutningen till server "smpt.mac.com " via port 25 nådde en

maxtidsgräns.

 

 

Kan någon berätta för mig hur jag ställer in det och vilken tidsgräns det ska vara,

Jag är en nybörjare på mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör du leopard? kanske detta är ett uppdateringsfel? Nu tänker jag ju lite PC fashion här men man vet ju aldrig=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt är det ju så att varje ISP har blockerat port 25 som används för att skicka mail och tvingar sina abonnenter att använda en särskild SMTP-server. Har man Telia måste man använda severn smtprelay1.telia.com för att skicka mail, har man Tele2 så måste man använda smtpserver.swip.net etc. Alltså: ändra inställningarna för kontot i Mail (Inställningar/Konton/Server för utgående post) till den som gäller för din internetleverantör. Den adressen får du antingen genom leverantören eller här:

 

http://www.quicknet.se/default.asp?h=8&amp...mp;u=88&uu=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt är det ju så att varje ISP har blockerat port 25 som används för att skicka mail och tvingar sina abonnenter att använda en särskild SMTP-server. Har man Telia måste man använda severn smtprelay1.telia.com för att skicka mail, har man Tele2 så måste man använda smtpserver.swip.net etc. Alltså: ändra inställningarna för kontot i Mail (Inställningar/Konton/Server för utgående post) till den som gäller för din internetleverantör. Den adressen får du antingen genom leverantören eller här:

 

http://www.quicknet.se/default.asp?h=8&amp...mp;u=88&uu=

 

tack!

jag har telia så jag ändrade till det du skrev, och guess what, det funka:)

tack igen, det räddade dagen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...