Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Monkey Island - vad är "parrot icon"?


authoria

Rekommendera Poster

Halåå

 

eftersom jag har jullov bestämde jag mig frö att börja spela nåt roligt dataspel, och det föll på monkey island nr 3. jag har självklart fått ta jhälp av walkthroughs och alla nämner olika icons,som hand, eyes elle parrot. och jag har ingen aning om vad de menar. nu har jag hamnar i en sits där jag behöver dem för att ta mig ur. hur hittar man dessa icons? jag kan inte byta till dem i min meny eller något, jag blir tokig.

 

God fortsättning!

Johanna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte spelat på tusen år, men har för mig att du ska hitta en papegojja och använda den för o bita på något.

Du borde ha en meny med iallafall hand och eyes ikoner redan... de styr altså vad som sker när du klickar på något. Spelen fungerar så att man har en meny man kombinerar med saker på skärmen genom att klicka med olika icons på dessa. Så börja med att hitta menyn, o eventuellt en papegojja! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du klickar på nåt föremål som går att använda får du väl upp ett "guldmynt"

billtiller02.jpg (http://www.worldofmi.com/imageviewer.php?image=features/interview/billtiller02.jpg )

flyttar du muspekaren med knappen nedtryckt mellan handen=use/pick up item ögonen=examine item papegojan=talk to.

Välj vad det är du vill göra och spela på :)

Ett av få spel (Det, Populous 3 the beginning och AOE 2) jag spelat om upp till flera ggr :jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Alla peka-o-klicka är bäst! :yeahbaby: Kör Grim Fandango idag på OS X; kolla här:

http://sreindl.net/grimx/GrimX.html

 

Har Residual (motorn som ligger under GrimX) blivit så bra att man kan spela igenom hela spelet ännu?

 

Har avhållit mig från att spela detta underbara spel eftersom jag inte vill hamna i ett läge där man inte kommer vidare eller i ett läge där något som borde fungera inte funkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte uttala mig om Grim Fandango, men inspirerad av denna tråden :) spelade jag igenom Curse of Monkey Island förra månaden, fanns SCUMMVM till Mac, hittade faktiskt hela kitet och det funkade kanon bortsett från att den som lagt upp det hade rippat bort ljudet i alla cutscenes :(

Oh well..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...