Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funkar Stealth- och/eller KingSim till 1.1.2?


Puh

Rekommendera Poster

Jag undrar bara om någon, med säkerhet, kan säga om något av varianterna Stealth- och/eller KingSim funkar till 1.1.2? Och i så fall om/hur man hanterar iTunes med detta kort installerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stealthsim är bekräftat fungerande till 1.1.2 av många på detta forumet, sök i trådarna så finner du nog svar.

Jag antar att du hanterar itunes precis som vanligt med ett sådant kort i. Dess enda funktion är att lura telefonen att det sitter ett godkännt simkort i.

 

King sim vet jag inget om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förståt skall StealthSim kanske inte funka med uppdateringarna.

Så jag rekommenderar att köpa BLACK StealthSim. Det är det som kommer gälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Som jag har förståt skall StealthSim kanske inte funka med uppdateringarna.

Så jag rekommenderar att köpa BLACK StealthSim. Det är det som kommer gälla.

Vart får man tag på det och vad kostar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan rekommendera 3GPPSIM 4th Gen. Funkar alldeles utmärkt på min och min sambos iPhone. Fick betala ca 1100 kr inkl frakt från HongKong för två st kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Hur funkar det rent praktiskt? Räcker det att man "kopplar ihop" korttet med ett t ex vanligt telia-sim och sedan kör allt via iTunes? Hur installerar man sedan t ex "installer" som man kan ta emot tredjepartsprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Hur funkar det rent praktiskt? Räcker det att man "kopplar ihop" korttet med ett t ex vanligt telia-sim och sedan kör allt via iTunes? Hur installerar man sedan t ex "installer" som man kan ta emot tredjepartsprogram?

 

Din iPhone måste vara jailbreakad.

Här är några bra guider:

http://iclarified.com/entry/index.php?enid=455 till Mac

http://iclarified.com/entry/index.php?enid=461 till Win

Installera sen iWorld eller Skandinavisk telefonstøtte (1.1.2) från www.ifon.no (har bara testat iWorld själv) Sen klipper du bara lite i ena hörnan på simkortet och lägger i ditt Teliakort och ditt Stealth/Turbo-sim eller något annat dyl. sim.

Sen ska det funka!

Lycka till!

 

/Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...