Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet julstängt?


fufluns

Rekommendera Poster

Er diskussion och det fullkomliga överanalyserande om min spontana fråga tar energi som kunde läggas på bättre och mer konstruktiva saker.

Du vet väl att vi tuggar sönder varenda inlägg som galna hundar här på forumet… :D

 

Så för att irritera er ännu lite mer: Tema, du verkar också påläst. Om du kan ämnet kanske du skulle vilja komma hit och titta på vår utrustning och eventuellt även lösa problemet? Mot betalning förstås.

Jo, jag skulle nog gärna hjälpa till - men man vill ju inte ta uppdraget från Elin!… ;)

 

PS Lösningen ligger nog i första hand i att dela upp http/skriptande och sql på olika servrar som Elin föreslog (och även iMatte påpekade).

 

Kan rekommendera två böcker:

High Performace MySQL, Optimization, Backups, Replication & Load Balancing (Zawodny & Balling) - för att bygga upp en serverstruktur som orkar

The Art of SQL (Faroult) - för att optimera sql:en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Men alltså, man måste ju tänka ett steg längre, antingen så skapar man någon slags "technical board" här på forumet, en slags teknisk moderatorgrupp, som vet vad dom pratar om och kan hjälpa till om det blir problem, och har rättigheter att göra det.

Problemet med att fråga grannens grabb när fotbollsföreningen ska ha en hemsida (eller för den delen, be tema eller Elin om hjälp här) är att sen när man bara måste ändra på hemsidan för att bilden på framsidan visar den numera avlidna klubbdirektören, så är grabben på läger med sin innebandyklubb, och sen visar det sig att han hade gjort hela hemsidan i Microsoft Publisher, och den killen som man tagit in nu för att ändra, han jobbar med iWeb....alltså, man kan inte driva en kritisk tjänst på det sättet.

Så, skaffa er kopetensen in-house, eller hyr in den, antingen från ett webhotell som erbjuder den typen av support, vi som hänger här är ju lite dumma och naiva, så vi tror ju på er när ni säger: vi jobbar på det, men jag hoppas att NI ställer betydligt högre krav på era samarbetspartners...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS Lösningen ligger nog i första hand i att dela upp http/skriptande och sql på olika servrar som Elin föreslog (och även iMatte påpekade).
även jag har påpekat detta i det här sammanhanget, men som vanligt läser inte Chefredak. vad alla skriver utan bara vad hanses "kommpisar" skriver.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...