Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet julstängt?


fufluns

Rekommendera Poster

Har läst på ett annat forum att detta forum skulle ligga på en G5 maskin. Vilket gör det ännuy svårare att fäörstå hur den kan bli instabil och krascha varje helg i princip.

Är Mac Os X inte stabilare än så? :whistling:

 

* Min Linuxserver har varit igång i 14månader utan omstart och den fungerar klockrent fortfarande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar
Har läst på ett annat forum att detta forum skulle ligga på en G5 maskin. Vilket gör det ännuy svårare att fäörstå hur den kan bli instabil och krascha varje helg i princip.

Är Mac Os X inte stabilare än så? :whistling:

 

* Min Linuxserver har varit igång i 14månader utan omstart och den fungerar klockrent fortfarande...

 

Varje helg var väl att ta i, men visst, nån helg är det.

Tror inte det har med Mac OS X eller server att göra, snarare med den programvara forumet är skrivet i.

 

Så det så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje helg var väl att ta i, men visst, nån helg är det.

Tror inte det har med Mac OS X eller server att göra, snarare med den programvara forumet är skrivet i.

 

Så det så

jaså... du tror.

Vad jag vet behövs det fungerande hårdvara för att php och mysql ska fungera. Som det verkar så vet du iaf inte i detta fallet vad du pratar om när det gäller mjukvaran.

 

Hur det än är bord edet inte vara så svårt att ha en fjärrstyrning på servern så den går att starta om på distans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Kalle Silver

Det är mycket som förvånar mig sedan jag köpte mitt livs första datamaskin, en iMac Tiger i Februari.Fram till den 26/10 gick väl användandet hyggligt.

Efter Leo har vi sett hundratals trådar om att ingenting fungerar. Proffsen har däremot aldrig några strul.

Nu sist i denna tråd, läser man att någon inte haft några som helst problem att komma in på detta Forum, när alla vi andra inte lyckats. Jag har provat med Safari, värdelöst, Firefox, värdelöst och Flock, likadant där.

 

Man undrar vad denne som lyckats har använt för funktioner.Det vore ju bra att veta tills nästa gång, det strular.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket som förvånar mig sedan jag köpte mitt livs första datamaskin, en iMac Tiger i Februari.Fram till den 26/10 gick väl användandet hyggligt.

Efter Leo har vi sett hundratals trådar om att ingenting fungerar. Proffsen har däremot aldrig några strul.

Nu sist i denna tråd, läser man att någon inte haft några som helst problem att komma in på detta Forum, när alla vi andra inte lyckats. Jag har provat med Safari, värdelöst, Firefox, värdelöst och Flock, likadant där.

 

Man undrar vad denne som lyckats har använt för funktioner.Det vore ju bra att veta tills nästa gång, det strular.

 

Um ursäkta? vart har du läst det? inte i denna tråd iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer inte Kalle, ingen här har väl lyckats ta sig in på servern när den legat nere.

 

Skrev ett mail redan i lördags till Andreas om att servern låg nere, och den har mig veterligen inte varit igång sedan den rasade i fredags--eller när det börja gå segt..

 

Det har inte med Leopard heller att göra...forumet har krånglat här i flera år..långt före Leopard och Tiger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer inte Kalle, ingen här har väl lyckats ta sig in på servern när den legat nere.

 

Skrev ett mail redan i lördags till Andreas om att servern låg nere, och den har mig veterligen inte varit igång sedan den rasade i fredags--eller när det börja gå segt..

undra hur det kom sig att det rasade just när de gick hem innan julen? hmmm.. vem drog ur sladden???

 

Det har inte med Leopard heller att göra...forumet har krånglat här i flera år..långt före Leopard och Tiger...
varför byter man inte då!!! Du har lagt fram ytterligare ett argument för att de som nu driver detta forum inte kan detta. Tack för det...

 

GO TO www.99.se !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ett sånt välbesökt forum som detta ligger nere så länge är dåligt, det borde väl finnas "någon" på IDG som kan starta om en server om så behövs.

 

Sen kan jag instämma med att Leopard 10.5.0 hade lite konstigheter för sig för egen del, jag hade kört en arkivera och installera men låtit inställningar, program mm flyttats med.

I julhelgen (i brist på MW Forumet) körde jag en ren installation samt uppdateringen till 10.5.1 och flyttade manuellt över mail mm.. och det var stor skillnad.. nu rullar allt betydligt bättre och konstigheterna är borta.

Precis som i windows världen är en ren installation alltid bättre än att uppgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undra hur det kom sig att det rasade just när de gick hem innan julen? hmmm.. vem drog ur sladden???

 

varför byter man inte då!!! Du har lagt fram ytterligare ett argument för att de som nu driver detta forum inte kan detta. Tack för det...

 

GO TO www.99.se !!!

 

 

De slog kanske till huvudströmbrytaren när de gick på semester...

 

 

99 mac var jag på redan innan du var påtänkt... ;)

Du har väl betalt supporteravgiften? Här är det gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
jaså... du tror.

Vad jag vet behövs det fungerande hårdvara för att php och mysql ska fungera. Som det verkar så vet du iaf inte i detta fallet vad du pratar om när det gäller mjukvaran.

 

Hur det än är borde det inte vara så svårt att ha en fjärrstyrning på servern så den går att starta om på distans.

Forumet körs dock på IPB, och vad jag vet använder de inte PHP :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De slog kanske till huvudströmbrytaren när de gick på semester...

99 mac var jag på redan innan du var påtänkt... ;)

Du har väl betalt supporteravgiften? Här är det gratis.

Ja, precis. Det är en smula motsägelsefullt att orka beklaga detta forums tekniska tillkortakommanden, och samtidigt säga att det är bättre någon annanstans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Kalle Silver

Poca, jag kan be om ursäkt om jag förstått fel, men jag tycker att "Hinkebo" :mellow: med sitt inlägg" antyder om att han inte har haft några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är OK Kalle, lätt att man läser fel, gör även jag...så blir det galet när man svarar.. ;)

 

Hinkebo, har tydligen en server, dock inte för MacWorlds forum, som fungerar....förstår inte riktigt vad Hinkebo är ute efter heller...

Servrar är väl tänkta att rulla vecka ut och vecka in, det är väl deras uppgift, oavsett om det är en PC med Windows eller en Mac med Mac OS X servervara....

 

 

Min Mac Mini har stått på drygt ett år utan avstängning, ja vila får den naturligtvis, men stängs bara av när åskan är oroande nära.

 

Min iBook har rullat i 68 månader nu, varit avstängd helt max fem ggr...(inne på garantirep 3 ggr)

 

post-113-1198781068_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På senare tid har jag mer och mer fått intrycket av att MacWorld skiter fullständigt i forumet. Givetvis är deras huvudintresse att göra en bra tidning och inte att hålla igång ett forum. Huruvida de lyckas med att göra en bra tidning kan jag inte uttala mig om som icke-prenumerant. Men har de samtidigt gett sig in på att driva ett forum får de också se till att det rullar smidigt, för vad är annars poängen med det?

 

Hur många gånger har inte Leijon med buller och bång meddelat att ny server och programvara till forumet är på gång? Nog måste det finnas något slags egenintresse hos MacWorld att ha ett aktivt forum?

 

Har man inte möjlighet att driva forumet seriöst, så bör de fundera på om det fortsättningsvis överhuvudtaget ska hållas i drift. Personligen är jag ganska likgiltig då jag knappt varit aktiv det senaste året...

 

(För att göra det klart, jag baserar inte min åsikt på denna enskilda händelse, forumet har varit instabilt en längre tid).

 

 

(Edit: felaktig interpunktion)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är ju inte det någon vits med denna annons på MacWorld sida

 

 

post-113-1198784231_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

jag tror att ledningen vet att vi kommer tillbaka och hänger här även om de låter forumet ligga nere en hel helg. Jag kan inte tolka det på något annat sätt eftersom de ALDRIG ber om ursäkt eller äns skriver nån liten notis eller förklaring, utan helt sonika startat om servern och fortsätter som vanligt.

 

med detta i åtanke så kan de därför helt enkelt skita i att se till att fixa forumet, det är lite som Microsoft, de behöver inte bygga ett bra och stabilt OS för de vet att de får användare iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror att ledningen vet att vi kommer tillbaka och hänger här även om de låter forumet ligga nere en hel helg. Jag kan inte tolka det på något annat sätt eftersom de ALDRIG ber om ursäkt eller äns skriver nån liten notis eller förklaring, utan helt sonika startat om servern och fortsätter som vanligt.

 

med detta i åtanke så kan de därför helt enkelt skita i att se till att fixa forumet, det är lite som Microsoft, de behöver inte bygga ett bra och stabilt OS för de vet att de får användare iaf

Men då kanske det är dax att vi inte kommer tillbaka.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man inte möjlighet att driva forumet seriöst, så bör de fundera på om det fortsättningsvis överhuvudtaget ska hållas i drift. Personligen är jag ganska likgiltig då jag knappt varit aktiv det senaste året...

 

Det är ju ingen stor sak att hålla igång ett forum rent tekniskt. Tex kostar ett konto på Loopia drygt en hundring i månaden. Sen är det bara att använda nån gratis forum-programvara och ha nån i personalen som avsätter en halvtimme i veckan att slänga in säkerhetspatchar och dylikt. Sen rullar forumet 24/365

 

Svårare och dyrare än så behöver det inte vara. Men tydligen är det mer än MacWorld kan prestera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Men varför gnälla bara för att forumet är nere i några dagar då och då? Gör nåt annat under tiden.

 

Det har jag gjort... är rätt nöjd med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är ju inte det någon vits med denna annons på MacWorld sida

post-113-1198784231_thumb.jpg

HRMM...det känns rätt så provokativt att se den annonsen i det här läget!

:superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni inget vettigare för er på julhelgen än att skriva på ett mac-forum? Gå och lek med era julklappar istället :)

 

Som sagts så många gånger förut, gör det bättre själv om ni kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...