Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FORUMETs mjukvara/server suger


Mäster G

Rekommendera Poster

Hej MW,

 

Numera har jag mest tid att skriva inlägg under helgerna och framför allt under långhelgerna men då ligger ju oftast forumet nere. :(

 

Vad är det för server ni kör?

Vilken programvara?

Varför fungerar det inte?

 

Det vore trevligt om ni kunde fixa detta.

 

Mvh / MG

 

ps. Jag antar att ni fick reboota servern i morse. Vore det inte bättre med en server som fungerar utan handpåläggning? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adios MW-forum. Jag tittar in varje halvår och kollar om ni fått "nya servern" :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tycker är svagt, är att man inte kan bemöda sig med att skriva några rader i en inforuta på MW.idg.se för där kommer man som regel in, men inte vidare till forumet eller bloggen.

Den tekniska biten är jag inte kapabel att snacka om, men lite information om nåt går sönder kan man nästan kräva av ett så stort forum.

Bara skriva några rader om vad som är problem och när det tänkas kan vara åtgärdat vore ju nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tycker är svagt, är att man inte kan bemöda sig med att skriva några rader i en inforuta på MW.idg.se för där kommer man som regel in, men inte vidare till forumet eller bloggen.

Den tekniska biten är jag inte kapabel att snacka om, men lite information om nåt går sönder kan man nästan kräva av ett så stort forum.

Bara skriva några rader om vad som är problem och när det tänkas kan vara åtgärdat vore ju nice.

 

Jag är helt inne på din linje.

Hade det stått något på macworld.idag.se om problemet så hade man vart mer förstående.

Att totalt ignorera sina användare är inte trevligt. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är många ensamma Mac-själar som inte får någon kärlekströst över jul så detta är helt katastråfalt att vi inte kan trösta dem här i våran Apple-kyrksammlingen./ :kramis:

 

Det svider att forumet sviker och går ned när man mest behöver den ! :chockadskeptisk:

 

Mr. :leijon:Behöver ni medel till nya servrar så starta en insammling här i forumet och jag satsar säkert en hundring bara för att få en fungerande forum. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer i vad ni har sagt.

 

Är inte så intresserad i julfirandet, men jag sår fram emot att önska er god jul

med en del fina bilder och smilies.

Men det gick ju in stöpet.

 

Sen anser jag att speciellt under julen behövs forum och dyligt,

då det finns många som sitter ensamma, av olika anledningar.

Detta avbrott var därav mycket olyckligt.

 

Jag undrar vad det hade tagit i tid att gå in på servern och fixa problemet?

Jag anser dock att det hade varit värt det för tidningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hajade redan på fredag kväll att det kommer en forum lös jul. :cry:

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns den tiden när servern låg nere för att städerskan var där och kom när knappen...

Eller om hon drog ur sladden för att hon behövde vägguttaget till sin dammsugare..var några år sedan.. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns den tiden när servern låg nere för att städerskan var där och kom när knappen...

Eller om hon drog ur sladden för att hon behövde vägguttaget till sin dammsugare..var några år sedan.. :hihihi:

 

För att travestera din signatur, Pocahontas: Forumet är väl här för att stanna... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

deja vu någon?

 

långt om länge kommer lejon i tråden o erkänner att det är kasst... men bara lite slingrandes halvt, och lovandes att det tittas på nya servrar o att nya forumet komer snart.. osv.

 

Men varför orkar man inte lägga in ett litet officiellt "sorry folks, vi hade problem, hoppas ni har överseende"??

Oerhört nonchallant att bara sätta igång bygget o låtsas som ingenting. OCH, det är likadant varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt OK att Andreas med personal tar semester, det har vi alla rätt till.

Men någon slags "jour" för att hålla koll på att forumet rullar borde ju funnits kan man tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tycker är svagt, är att man inte kan bemöda sig med att skriva några rader i en inforuta på MW.idg.se för där kommer man som regel in, men inte vidare till forumet eller bloggen.

Den tekniska biten är jag inte kapabel att snacka om, men lite information om nåt går sönder kan man nästan kräva av ett så stort forum.

Bara skriva några rader om vad som är problem och när det tänkas kan vara åtgärdat vore ju nice.

 

 

Jag är helt inne på din linje.

Hade det stått något på macworld.idag.se om problemet så hade man vart mer förstående.

Att totalt ignorera sina användare är inte trevligt. :chockadskeptisk:

 

Kan bara hålla med :closedeyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...