Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

US Army väljer Mac för ökad säkerhet


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Dett agör ju att det kommer skapas flera virus till macen, för nu blir det lönsamt för att lägg aner det jobbet.

 

Så allihop, Skaffa antivirus och tacka US Army för det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det va ju kul för Apple, men som föregående påpekade, det är ju ett steg mot ett osäkrare OS X. Men vi dödliga är nog än så länge ganska säkra, "dagliga" virus på internetsajet kommer nog vara Windowsbaserade ett bra tag framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa antivirus och tacka US Army för det...

 

Passa på att köpa ett sånt där armband som skyddar mot UFO:s och Aliens samtidigt... :D Och varför inte en sån där amulett som skyddar mot förbannelser och zombies... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Passa på att köpa ett sånt där armband som skyddar mot UFO:s och Aliens samtidigt... :D Och varför inte en sån där amulett som skyddar mot förbannelser och zombies... :D

 

:respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

varför är det ett steg mot ett osäkrare OS? styrkan i OS X ligger inte bara bakom dess få användare utan även styrkan i UNIX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är det ett steg mot ett osäkrare OS? styrkan i OS X ligger inte bara bakom dess få användare utan även styrkan i UNIX.

 

Hell ye!

 

Troligen så slutar ju inte apple att jobba med säkerheten ändå..

Jag är inte orolig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

på sin vakt bör man alltid vara, men att automatiskt tro att bara för att amerikanska armén (varför skriver MW "US Army" ? ) börjar använda OS X gör det osäkert är bara löjligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boom!

 

Jobs kommer att genom Pixar

göra rösterna till de virtuella träningsprogrammen. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma gamla visa,, apple är alltid säkert oavsätt hur mycket mera lönsamt det blir att skapa osäkerhet för att förutsättningarna för att det ska bli lönsamt att skapa virus ändras..

 

Snacka om insnöade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Samma gamla visa,, apple är alltid säkert oavsätt hur mycket mera lönsamt det blir att skapa osäkerhet för att förutsättningarna för att det ska bli lönsamt att skapa virus ändras..

 

Snacka om insnöade...

 

det är samma visa på dig varje gång. Ändå har du inte en enda gång lyckats komma med bra argument som stöder dina teser. Lägg upp för mig ett argument varför just amerikanska arméns nyttjande av OS X bidrar till ökad osäkerhet för dig som hemanvändare?

 

är du insatt i vilka organisationer som redan använder OS X? Pentagon har gjort detta i flera år..kanske finns det ännu fler hemliga/icke hemliga organisationer som gör det utan att du eller nån annan har nån aning om det. Blev OS X ännu mer osäkert nu?

 

Inget OS kommer nånsin vara 100% säkert, men jag vågar påstå att om svenska och andlra länders diverse myndigheter kan basera sitt krisberedskaps och regeringssystem under Windows så överlever nog OS X amerikanska armén ska du se.

 

BOOM som Jobs skulle ha sagt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma gamla visa,, apple är alltid säkert oavsätt hur mycket mera lönsamt det blir att skapa osäkerhet för att förutsättningarna för att det ska bli lönsamt att skapa virus ändras..

 

Snacka om insnöade...

 

Ingen har sagt att Apple är säkert - Apple är ett företag. Däremot är MacOS säkert och det kan jag säga eftersom det bevisas i praktiken varje dag. Massor av försök görs oavbrutet att skapa virus eller maskar för MacOS, men inget av dem har hittills lyckats - just för att operativsystemet är säkert. Vad som händer i framtiden kan ingen uttala sig om, men däremot kan man gissa och gissningar kan man basera på vad man vet om dagsläget. Alltså gissar jag att MacOS kommer att vara säkert även i morgon.

Dina gissningar har du inget som helst underlag för, utan är baserade på svammel. Insnöat svammel för att vara exakt. Hur lönsamt det är att skapa virus påverkar väl inte säkerheten? Eller menar du att det inte är lönsamt att bryta sig in i Fort Knox? Om amerikanska Federal Reserv resonerade som du skulle de inte lägga något guld där, eftersom "folk skulle bryta sig in så fort det lönar sig."

 

Ett bra tips innan man börjar argumentera är att tänka lite först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är samma visa på dig varje gång. Ändå har du inte en enda gång lyckats komma med bra argument som stöder dina teser. Lägg upp för mig ett argument varför just amerikanska arméns nyttjande av OS X bidrar till ökad osäkerhet för dig som hemanvändare?

 

är du insatt i vilka organisationer som redan använder OS X? Pentagon har gjort detta i flera år..kanske finns det ännu fler hemliga/icke hemliga organisationer som gör det utan att du eller nån annan har nån aning om det. Blev OS X ännu mer osäkert nu?

 

Inget OS kommer nånsin vara 100% säkert, men jag vågar påstå att om svenska och andlra länders diverse myndigheter kan basera sitt krisberedskaps och regeringssystem under Windows så överlever nog OS X amerikanska armén ska du se.

 

BOOM som Jobs skulle ha sagt ;)

 

ORD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen har sagt att Apple är säkert - Apple är ett företag. Däremot är MacOS säkert och det kan jag säga eftersom det bevisas i praktiken varje dag. Massor av försök görs oavbrutet att skapa virus eller maskar för MacOS, men inget av dem har hittills lyckats - just för att operativsystemet är säkert. Vad som händer i framtiden kan ingen uttala sig om, men däremot kan man gissa och gissningar kan man basera på vad man vet om dagsläget. Alltså gissar jag att MacOS kommer att vara säkert även i morgon.

Dina gissningar har du inget som helst underlag för, utan är baserade på svammel. Insnöat svammel för att vara exakt. Hur lönsamt det är att skapa virus påverkar väl inte säkerheten? Eller menar du att det inte är lönsamt att bryta sig in i Fort Knox? Om amerikanska Federal Reserv resonerade som du skulle de inte lägga något guld där, eftersom "folk skulle bryta sig in så fort det lönar sig."

 

Ett bra tips innan man börjar argumentera är att tänka lite först.

 

Ord igen!

 

Jag tror att US Army:s datorkunniga är EN ANING mer kompetenta samtliga av oss här att göra bedömningen av vad som är säkert eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att US Army:s datorkunniga är EN ANING mer kompetenta samtliga av oss här att göra bedömningen av vad som är säkert eller inte.
Det tror jag med, men gynnar detta verkligen apple som "mycket säkert" OS? Det troliga är att attackerna kommer bli flera och flera hål i systemet kommer upptäckas. Har apple samma energi som man visat upp på senatse tiden kommer virus som atackerar systemen kunna tillverkas fortare än vad apple täpper till hålet.

 

Att kunna komma åt US Armys system är betydligt viktigare för dom som vill göra visrus än komma åt oss som privata användare.

 

Detta ställer oerhörda krav på apple. Uppdateringar ska komma fortare/oftare än idag. Annars kommer det sluta med att MacOS X är lika "säkert" som windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta ställer oerhörda krav på apple. Uppdateringar ska komma fortare/oftare än idag. Annars kommer det sluta med att MacOS X är lika "säkert" som windows.

 

Det kommer ALDRIG sluta med att OS X är lika "säkert" som windows. För OS X är så mkt säkrare och svårare att ge sig på än Windows. Fakta.

 

Men visst, nu kanske man kan sluta få höra att det inte finns virus pga av lönsamheten.. Om det sen kommer komma nåt, tvivlar jag på. men vi får se.

 

Dock tror jag inte att några enkla trojaner från porrsidor är nåt som "Us Armys" datasnubbar komemr att gå på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer ALDRIG sluta med att OS X är lika "säkert" som windows. För OS X är så mkt säkrare och svårare att ge sig på än Windows. Fakta.
svårigheter brukar trigga sådana som vill knäcka saker.. :)

 

Men som sagt vi får se, men det har blivit mycket mera attraktivt att verkligen försöka nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...