Jump to content
Just nu i M3-nätverket

felaktig nodstruktur!

Dunderhake

Recommended Posts

har fått problem med hårdisken, felaktig nodstruktur enligt skivverktyget och det går ej att reparera.

provade att återställa genom att plocka ur batteriet och trycka in powerknappen i 5 sek, problemet är att installeraren inte hittar målplats, är det kört eller kan jag fixa det?

otroligt att detta ska hända strax före jul!

är det säkert att diskwarrior fixar problemet, vill inte slänga ut massa pengar och så funkar det inte. har ju garantin kvar!

måste jag köra via extern hårddisk, går det ej att köra från cdn?

Det går utmärkt att köra från CD-skiva, uppstarten är förstås evinnerlig, men det får man stå ut med. Väl igång är det inga problem

låter ju lysande!

nästa problem, installationscdn sitter ju i men jag får inte ut den, hur gör jag? händer absolut ingenting när jag trycker på utmatningsknappen.

nästa problem, installationscdn sitter ju i men jag får inte ut den, hur gör jag? händer absolut ingenting när jag trycker på utmatningsknappen.

Håll nere musknappen när du trycker på startknappen. (Har du ingen mus är det knappen vid styrplattan.) Vänta tills skivan kommer ut (kan ta en halv minut eller så).

• 2 weeks later...

suck, stön och fan!

lutar starkt åt att jag måste skicka in den, diskwarrior klarar inte av att fixa problemet.

jaja hårddiskar pajjar och inget viktigt har försvunnit.

nu är frågan, hur går jag till väga när jag skickar in datorn, har köpt den via applestore och supporttiden har gått ut.

vad jag förstått så kontaktar jag närmsta serviceställe??

Du nämner Supporttiden...den är 90 dagar, är datorn inom ett år, och hårddisken trasig ringer du Apple.

Men har du inget viktigt på din dator, (för backup har du tydligen inte eftersom du inte nämnt det) så är ju ett försök att göra en Arkiv/Install ett första försök, du raderar inte dina program och dokument utan skapar bara en ny Systemmapp. (den gamla slänger du sedan)

följ denna instruktion

http://docs.info.apple.com/article.html?pa.../sv/mh1103.html

Då låter det som om hårddisken är väck...ring Apple

Edit

Om du sätter i Installationsskivan och väljer Skivverktyg i menyn, så fann du alltså ingen hårddisk?

så är det, helt tomt!

brukar det ta lång tid med serviceärenden eller är det från fall till fall?

trist att vara utan dator. jag får ju abstinens bara jag tänker på det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...