Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ung dam ny vd för Google i Sverige


Pocahontas

Rekommendera Poster

Kul att kvinnor lyckas nå toppbefattningar.

Riktigt söt om får använda det uttrycket.

Har säkert inte fått jobbet av den anledningen utan på sina meriter. :wub:

 

http://www.dagensps.se/article.aspx?articl...&categID=96

Måste hålla med om att vi killar naturligt reagerar på kvinnor annorlunda, även du Poca, men kan inte se någon anledning till att kommentera hennes yttre eftersom det saknar betydelse i sammanhanget.

 

Jag, uppenbarligen till skillnad från många andra här, hoppas innerligt och tror att hon har anställts baserat på kompetens och inget annat. Jag har sett hur chefer på lägre nivå rekryterats, har även frågat på företag hur det görs, och det kan gå ganska tufft till. :ninja:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis var det helt irrelevant att kommentera hennes utseende, men jag har det sättet att uttrycka mig på.

För jag vet att är en kvinnlig chef vacker, har hon ett förhandlingsövertag om hon förhandlar i en miljö med män.

 

Efter att ha jobbat i en helt kvinnodominerad arbetsmiljö de senaste 16 åren så har min syn på kvinnor helt förändrats sen min första arbetsdag där...kan nog säga att min syn på kvinnor fick en riktig knäck..

 

Vad jag har för uppfattning om kvinnor idag tänker jag inte ta upp ;)

Men att sjuksköterskor inte var de änglar jag trodde fick sig en törn...

 

Har haft flera kvinnliga chefer, alla yngre än mig, när jag stod direkt under vd, som var några år yngre än mig och såg ut som Draculas mamma, så hade vi sådana gräl att många utomstående kunde tro att vi var gifta :D

Eftersom vi båda antagligen är psykopater så gav ingen heller med sig...

 

När det för några år sedan anställdes en ny Ekonomichef så bestämde min vd att den nya Ekonomichefen fick bli min chef istället.

 

Och hon var "söt" , och det sa rakt ut till henne, efter det hon ringt och ville bjuda mig på lunch så vi skulle lära känna varann.

Så snygg chef har jag aldrig haft i hela mitt liv, sa jag till henne, och hon blev naturligtvis glad för den komplimangen, och vi hade ett jättefin arbetsrelation alla åren, grälade aldrig.

Intelligent, vacker, lugn, trots sitt italienska påbrå

 

Det har inget med sex eller "gubbsjuka" att göra om jag tyckte om min chef som människa och kompis samt att jag flera gånger sa till henne att hon var "söt" eller "vacker" vid olika tillfällen, när hon kom i nya kläder osv..det är komplimanger kvinnor vill höra.

(hade jag sagt det till vd hade jag ljugit)

 

 

Mitt förhållande till de flesta kvinnorna på sjukhuset var gott, alla kan inte tycka om alla.

 

Tror inte många av er grabbar har jobbat i en sån miljö där huvuddelen är många många kvinnor, ni skulle också ändra uppfattning om kvinnor..de är inga änglar..

 

Lärde mig också att manliga läkare är bara människor de med, fast många tror sig vara förmer...

Om ni visste vad skitstövlar det finns inom den kåren..

 

Kan jag välja läkare väljer jag en kvinna...(vare sig hon är "söt" eller inte)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...