Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ung dam ny vd för Google i Sverige


Pocahontas

Rekommendera Poster

Kul att kvinnor lyckas nå toppbefattningar.

Riktigt söt om får använda det uttrycket.

Har säkert inte fått jobbet av den anledningen utan på sina meriter. :wub:

 

http://www.dagensps.se/article.aspx?articl...&categID=96

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon får säkert inget dåligt lönelyft heller :whistling:

 

 

Man har ju helt enkelt valt fel yrke........

 

 

Lite OT men....nu är det.....JUL LEDIGT :pompoms: (kunde inte låta bli)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med jämställdheten. ;)

 

Hade du använt begrepp som söt om det varit en kille?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med jämställdheten. ;)

 

Hade du använt begrepp som söt om det varit en kille?

Är det en nödvändig fråga? :huh:

 

TS la in en personlig reflektion i sin tråd. Är det nåt fel i det? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med jämställdheten. ;)

 

Hade du använt begrepp som söt om det varit en kille?

 

 

Förmodligen inte eftersom jag misstänker att Poca inte tycker att killar är söta.. Men man vet ju aldrig :fundersam:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag träffade Oscar Bjers, så skrev jag inte att han var söt, utan att det var en trevlig grabb.

Borde kanske skrivit att det var en salt kille ;)

 

Men mina grabbar var söta en gång i tiden..flicktycke som far sin... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag träffade Oscar Bjers, så skrev jag inte att han var söt, utan att det var en trevlig grabb.

Borde kanske skrivit att det var en salt kille ;)

 

Men mina grabbar var söta en gång i tiden..flicktycke som far sin... :whistling:

 

 

 

eller sur om du inte gillade han :tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att kvinnor lyckas nå toppbefattningar.

Riktigt söt om får använda det uttrycket.

Har säkert inte fått jobbet av den anledningen utan på sina meriter. :wub:

 

http://www.dagensps.se/article.aspx?articl...&categID=96

Jag tror säkert att du menar väl men..., du uttrycker dig klantigt! Det du indirekt frågar, med dina små subtila kommentarer, är; är HON verkligen tillräckligt duktig för att att vara VD eller är hon inkvoterad? Alternativt, kanske ligger denna söta kvinna till sig sin framgång?

 

Frågan är om du hade fält liknande kommentarer om det varit en ung salt man (för att använda sig av ditt uttryck)?!

 

C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså face it. jag kommer säga det nu, haha för tråden har redan spårat ut. Här är min uppfattning.

 

ÄR det inte roligare att se en press release från ett företag med en ung kvinnlig VD ? eller det behöver inte va ung , ung i själen.

 

Ala Steve Jobs ... är ett bra exempel.

 

än vanliga gamla kapitalister ... som bill gates. Nog för att han skänker bort så mkt mer än steve jobs och är cool om det.

 

Så äre något som inte känns sådär, Yay fyfan va go! deet var på microsofts senaste office press release.

 

Det är inte ens sexistiskt tycker jag, det är bara business.

 

EA Canada släppte väll ett spel nyligen, assassin creed, tog inte dom en CD som var en ung snygg som fan !! kvinna ?

 

hon sa själv te pressen att det var nog mer ett PR trick att hon lyfts fram som "skaparen" bakom succé spelet, och hyllade själv ett stort team bakom henne som kraften som gjorde det lyckat.

 

 

 

inse det och erkänn clarice..... om du inte gör det blundar du själv fan för världen, inte ens SVT följer några "nästan" facistiska feministiska styrregler.

 

alla hallåor, (till 90%) är ju snygga brudar...

 

Jag tror det är för att dom presenterar program bättre, man möts av ett leende och en pigg röst. klart man blir pepp på nästa program.

 

ist för att en trött-på-sin-jobb-uppgift äldre man suckar fram att morden i midsummer ska börja.

 

Och rätta mig inte om jag har fel, jag e trött på att bli på prackad världsuppskådningar.

jag säger bara det som jag ser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra att pocka lyfter fram att det börjar dyka upp kvinnor på stora befattningar.

för det behöver lyftas fram för att andra kvinnor ska inspireras.

 

så kan vi alla behöva öva på att ge kvinnor/tjejer komplimanger för det dom gör och deras kompetens.

och ge män/pojkar komplimanger för deras utseende lite oftare än vi gör nu så får vi så sakterliga ett mer jämställt samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SERIÖST! Jag önskar att det var så att kvinnor hade MINST 50% av alla "toppjobb" och jag önskar helt och hållet att kvinnor tjänade lika mycket som män.

 

MEN jag anser att det finns två delar i det hela. Jag personligen är ganska negativ vad det gäller det här snacket att kvinnor kan tillföra lika mycket... tyvärr. Men jag tror att det är indelat såhär att:

 

Kvinnor som har kommit upp sig för mycket blir kärringar och ganska kaxiga, just för att det är mera sällsynt. MEN jag anser även att kvinnor behövs om något, och detta för att dom tillför en sak som kallas mesmänsklighet. SÅ! därför tror jag att företag som har kvinnor i högre positioner tillföe en mer realism angående det företaget i fråga håler på med. men om man ska se det rest vinnst mässigt så är inte kvinnor lika bra. Män är mycket mer maktkåta och kvinnor är närmre värkligheten. Men det hela beror påvad man vill ha ut av företaget.

 

Helt enkelt. Kvinnor behövs, men jag tror faktist inte att dom kommer (iaf innom dom kommande 10åren) vara lika produktiva som män. Men detta är ingenting som jag kandrar dom för! Det är faktist vi män (till största delen) som har gjort att det blivigt såhär. Så vi ska inte klaga eller för den delaen vara avundsjuka på de kvinnor som kommer upp sig i sammhället. Tvärt om, vi som inte har problem med detta (jag) ska vara stolta över att vi faktist kan hjälpa till att förespråka kvinnor till en viss del!

 

Sedan tycker jag femmensism är larvigt, jag ser det inte som mera än galenskap (och förut var jag feminist, men nu pallar jag fan inte! det är för mycket skit som t.ec mansskatt.... det ÄR FAN DETT MÄST KRÄNKANDE OCH DUMMASTE DJÄVLA SKITEN JAG HAR HÖRT!!!! DUM JÄVEL SOM TYCKER ATT VI SKA HA DET!!!!!!!!!!!!!)

 

.... det var typ det... så helheten av detta är:

Kvinnor ska in på "toppjobben" men jag tycker ändå att det ska göras i en långsam takt så att dom vänjer sig. Jag tycker absolut inte att kvinnor är "hjälplösa" menvafan! det är ett stort steg för många kvinnor! MEN INTE SKA SOM JÄVLARNA! hahaha :P älskar dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var väl inte den enda som visste, bara genom att se rubriken på tråden, vem det var som skrivit den...gott om medelålders gubbsjuka män är det ont om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var väl inte den enda som visste, bara genom att se rubriken på tråden, vem det var som skrivit den...gott om medelålders gubbsjuka män är det ont om...

 

Oj vad du är präktig..pojkfan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var väl inte den enda som visste, bara genom att se rubriken på tråden, vem det var som skrivit den...gott om medelålders gubbsjuka män är det ont om...

 

 

Mästerligt formulerat inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men seriöst? vad är problemet, jag reagerar på det här lika lite som om poca hade varit tjej vd n kille och han hade sagt Så var han söt också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var väl inte den enda som visste, bara genom att se rubriken på tråden, vem det var som skrivit den...gott om medelålders gubbsjuka män är det ont om...

 

Nu börjas det igen :utskallning:

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Jag var väl inte den enda som visste, bara genom att se rubriken på tråden, vem det var som skrivit den...gott om medelålders gubbsjuka män är det ont om...

 

åh, ankan, du är lika trevlig och sympatisk som vanligt :borstatanderna:

 

 

Har svårt att se vad som är gubbsjukt med tråden. Google får en ny VD. I Sverige idag är det fortfarande relativt ovanligt med kvinnliga VD:ar. Google har tagit ett steg i rätt riktning och det uppmärksammas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googles vd lär nog inte hamna på frimärke....

 

post-113-1199121464.jpg

 

trots att jag inte är söt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att kvinnor lyckas nå toppbefattningar.

Riktigt söt om får använda det uttrycket.

Har säkert inte fått jobbet av den anledningen utan på sina meriter. :wub:

 

http://www.dagensps.se/article.aspx?articl...&categID=96

åh, ankan, du är lika trevlig och sympatisk som vanligt :borstatanderna:

 

 

Har svårt att se vad som är gubbsjukt med tråden. Google får en ny VD. I Sverige idag är det fortfarande relativt ovanligt med kvinnliga VD:ar. Google har tagit ett steg i rätt riktning och det uppmärksammas.

 

För att man antyder med hjälp av ironi att hon skulle ha fått jobbet pga sitt utseende snarare än sin kompetens, det är jäkligt gubbsjukt om du frågar mig...

 

Sen måste jag bara säga det, ni är så förba--at känsliga, jag tycker ni ska fundera lite, om det som jag skriver här drabbar så himla hårt, vad tyder det på ? Vem är jag för Er...en av 25.000 medlemmar, ingen här vet vem jag är privat, ni kanske skulle försöka ha lite distans, både till mig och till er själva. Vill man sedan antyda att jag bryter mot forumreglerna genom att göra personangrepp eller dyl, så tar jag till mig av det, och tar gärna den "diskussionen" men då måste man kunna ge faktiska exempel på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske skulle definiera ordet "gubbsjuk" som du slänger ur dig.

Jag tar inte åt mig men du är väldigt barnslig och omogen som tror att du kan få slänga ur dig vad skit som helst mot mig och andra här på forumet.

Dina försök att växa inför andra genom förlöjliga mig har ingen som helst effekt på mig eller sunt tänkande människor, du krymper bara än mer.

 

 

Snart dags att dra ner ridån för denna tråden som helt spårat ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju "din" tråd så det är ju bara stänga den. Jag hörde på radion för ett tag sen om dom nya reglerna för brottsprovokation, då kunde jag inte låta bli att tänka på att du mer eller mindre frekvent deltar i att dra diskussioner åt fel håll, och sen själv stänger dom för att dom hamnat OT...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...