Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Håll debatten levande...


Seroc

Rekommendera Poster

Inte på forumet, men på huvudsajten (eller vad den bör kallas när forumet inte är direkt implementerat i designen) macworld.se går det att kommentera artiklar i 10 dagar. Detta kallas för "Håll debatten levande" har jag sett då jag kollat på eller skrivit kommentarer. Det känns dock inte som en så levande debatt om den endast lever på nåder i 10 dagar.

 

Vad som dessutom komplicerar det hela är att det för varje(?) ny nyhet eller artikel verkar skapas en forumpost där ämnet också kan diskuteras. I och för sig i mer än 10 dagar, men det är jobbigt att ha koll på båda, alternativt välja en att föra diskussion i. Att det dessutom är med olika användare blir också jobbigt.

 

Det jag skulle önska vore att det hela var sammankopplat så en forumpost automatiskt skapas (kanske redan är så) när en nyhet eller artikel skrivs och att de som sedan kommenterar den, oavsett vart så hamnar debatten såväl i forumet som under artikeln. Enklast borde det väl vara att hämta poster från forumet och visa där det nu visas kommentarer från de med IDG-inloggning och att samtidigt samköra alla användare så att man loggar in globalt och slipper logga in med en användare på forum och en på resten av sajten. På det sättet skulle man kunna ha en och samma användare på hela IDG-planeten/nätet/whatever vilket också vore vinst.

 

Hur jag menar rent praktiskt om det inte framgått kan jag visa genom denna sajt som samkör kommentarer på ett bra sätt med forumet: http://www.gamereactor.se/recensioner/1231...Tournament+III/

Går man längst ner under alla kommentarer så kan man klicka för att läsa fler kommentarer och tas då till forumet. Smidigt och allt hamnar på samma ställe och ingen debatt stängs efter 10 dagar såvida den hålls fri från spam och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte först att din ide var bra.. men efter att ha läst vilka kommentarer som finns på MacWorld-huvudsidan tycker jag inte det längre. Det vore tråkigt om smutskastningen som äger rum där kommer in på forumet.

 

 

edit:

Jag borde inte ha svarat så snabbt... men det får väl stå kvar... jag menar bara att "släpp inte in huvudsidans kommentarer hit".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte först att din ide var bra.. men efter att ha läst vilka kommentarer som finns på MacWorld-huvudsidan tycker jag inte det längre. Det vore tråkigt om smutskastningen som äger rum där kommer in på forumet.

edit:

Jag borde inte ha svarat så snabbt... men det får väl stå kvar... jag menar bara att "släpp inte in huvudsidans kommentarer hit".

 

Helt sant Betänk å andra sidan att det på forumet finns moderatorer som kan ta bort sådant och säkerligen göra det snabbare än det idag görs på huvudsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderatorernas arbete här är viktigt men troligen ganska knepigt. Jag kan inte själv peka ut ett enstaka olämpligt inlägg på huvudsidan. Men jag ser att "stämningen" är dålig. Sura påhopp, inlägg som inte har med huvudfrågan att göra- och det vanliga sandlådekriget mellan mac och pc. Om man tar bort enstaka inlägg blir det nog än mer surt .. :byrakrat::skrattaat::irriteradtjej::utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...