Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trasig hårddisk i macbook pro


amiko

Rekommendera Poster

Hej. Enligt skivverktyget i min mac så har jag ett fel på min hårddisk som inte verkar gå att reparera. Jag hör på disken att den inte är helt frisk. Men den funkar dock ännu. Men jag måste givetvis byta disken. Själva bytet är inga problem. Men hur sparar jag all datainformation från den gamla disken för att lägga tillbaka det på den nya disken? Då menar jag typ kalender, adressbok, mail och sådant.

 

MVH// Anders Olsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag kan skriva hur jag gör när jag installerar om min burk från Leopard till Tiger ( Varför nedgradering, se annan tråd) och då brukar jag spara på mailen på detta sättet.

 

Jag går till mitt användarkonto och i biblioteket så finns det en mapp som heter Mail, spara den för i den finns maillådan för varje mailkonto om man har flera.

 

När det gäller adressboken så har jag synkat den med min mobiltelefon så då slipper jag spara den men ofta finns det en Export funktion man kan använda.

 

När det gäller favoriter så kan man exportera dom som en .html fil.

 

Har du bilder så har du liggande i Iphoto men då måste man höger klicka på ikon för Iphoto och klicka på "Visa pakets innerhåll"

 

Hoppas detta har gett något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en ett externt kabinett och sätt gamla disken i det. Sen när du satt i ny HD och installerat OS så kör du flyttassistenten mot den externa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...