Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med nya iMac


yokese

Rekommendera Poster

Ibland dyker det upp rosa/röda skuggor från fönster på brorsans nya iMac, är det ett vanligt fel och vad ska man göra?

 

Ett annat problem som jag tror kan ha orsakats av honon är att det blir svarta rutor runt objekt man markerar, hur stänger man av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett till fel har dykt upp. Högerklick fungerar inte längre med hans mighty mouse, trots att han valt i inställningarna att höger knapp är "alternativ klick". Vanligt problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett till fel har dykt upp. Högerklick fungerar inte längre med hans mighty mouse, trots att han valt i inställningarna att höger knapp är "alternativ klick". Vanligt problem?

 

Det är rätt vanligt, prova att lyfta vänsterfingret vid högerklick. Alltså det som normalt vilar på väntsterklicksknappen. Eller prova en annan mus om du inte gillar mightyn.

 

Det där med rosa/röda skuggor vet jag inte, kan kanske bero på bakgrundsbilden?

 

Att det blir svarta skuggor runt objekt man markerar är en "feature" i Leopard (tror det var likadant i Tiger, men ännu mer påtagligt i Leopard). Vet inte om det går att stänga av, men jag tycker det är snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det blir svarta skuggor runt objekt man markerar är en "feature" i Leopard (tror det var likadant i Tiger, men ännu mer påtagligt i Leopard). Vet inte om det går att stänga av, men jag tycker det är snyggt.

 

Det är inte skuggorna jag syftar på, utan det blir svarta skarpa rutor runt objekten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte skuggorna jag syftar på, utan det blir svarta skarpa rutor runt objekten.

 

Hmm, föjer de med om du tar en skärmdump (cmd+shift+3)? Isåfall kan du posta dem här kan vi kolla på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, föjer de med om du tar en skärmdump (cmd+shift+3)? Isåfall kan du posta dem här kan vi kolla på det.

De svarta rutorna har vi fått bort.

 

Däremot blir det fortfarande som rött genomskinligt flimmer i mitten av skärmen (främst runt svarta objekt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...