Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

staplar försiktigt in med Leopard…


tcb

Rekommendera Poster

Hej,

så har jag äntligen vågat att installer Leopard (men än så länge bara på en extern enhet).

 

Känns som snabbare trots att det är på 'bara' USB-enhet.

 

Några saker förbryllar dock.

 

1. jag kan inte byta skrivbordsbild!!?! (jo förresten, till Applebilderna, men inte till min gamla vanliga 'photoshoppade' bild. Varför?

2. Körde Skivkontroll för att kontrollera behörigheter etc. Fick upp följande logg:

 

Varning: SUID-fil ”usr/libexec/load_hdi” har ändrats och kommer inte att repareras.

Varning: SUID-fil ”System/Library/PrivateFrameworks/DiskManagement.framework/Versions/A/Resources/DiskManagementTool” har ändrats och kommer inte att repareras.

Varning: SUID-fil ”System/Library/PrivateFrameworks/DesktopServicesPriv.framework/Versions/A/Resources/Locum” har ändrats och kommer inte att repareras.

Varning: SUID-fil ”System/Library/PrivateFrameworks/Install.framework/Versions/A/Resources/runner” har ändrats och kommer inte att repareras.

Varning: SUID-fil ”System/Library/PrivateFrameworks/Admin.framework/Versions/A/Resources/readconfig” har ändrats och kommer inte att repareras.

Varning: SUID-fil ”System/Library/PrivateFrameworks/Admin.framework/Versions/A/Resources/writeconfig” har ändrats och kommer inte att repareras.

Varning: SUID-fil ”usr/libexec/authopen” har ändrats och kommer inte att repareras.

 

Skall jag vara orolig?

Vad är denna SUID-fil för något? (Har använt GUID-partitionering)

Vågar jag 'reparera'?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledopard har alla dessa brister, och fler som du tydligen inte upptäckt.

Apple kommer under nästa månad att spotta ut 10.5.2, som förhoppningsvis fixar många buggar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...