Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka två st Nokia mobiltelefoner


rickard1234

Rekommendera Poster

Har en gammal Nokia o har nu köpt en ny Nokia (som är Telenorbunden i 18 mån) o nu vill jag synka dom med varandra för att föra över kalenderanteckningar mm.

 

Jag behöver då ett extra SIM-kort för att kunna aktivera båda samtidigt. I Telenorbutiken ville de ha 99:- för ett SIM-kort o det är jag inte riktigt beredd att betala bara för detta.

 

Man kan man ju tänka sig att det inte kostar särskilt mkt att tillverka ett SIM-kort så det känns onödigt att lägga 99:- på ett som man bara använder i 10 min. Finns det billigare eller går det att fixa på annat sätt, utan att behöva låna nån annans SIM-kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade nu att man kan köpa Telenor Kontant startpaket för 0 kr på deras hemsida.

Konstigt att killen i butiken inte upplyste om det. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte förut igång nya mobilen, en Nokia 6110 Navigator, utan SIM-kort i, bara för att testa o det gick alldeles utmärkt bra!

 

Det gick dessutom att synka båda mobilerna med varandra via Bluetooth o inbyggda programmet ”Transfer Mode” förde över alla kalenderanteckningarna på studs! ^_^

 

Övrig data som bilder o signaler får jag föra över mer manuellt o kontaktlistan kopierar jag från SIM --> telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...