Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingår inte Leopard?


bimmern

Rekommendera Poster

Köpte en Macbook på pccity idag nu när jag startade den märkte jag att det inte var leopard installerat utan tiger, tänkte att så var det när vi köpte vår powerbook med men att man fick en cd för att uppgradera till det senare operativet med, men installationsskivan som var med nu var också tiger, ska inte leopard ingå när man köper en ny mac nu?

Vet att pccity kan säkert ha äldre lagervaror men hade inte tid att vänta på applestore då det skall vara en julklapp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det ska ingå Leopard, de hade väl en gammal MacBook i hyllan som du fick...

Vänd dig till butiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo leopard ska ingå i alla macar köpta från lepardreleasen.

 

men pccity har nog sålt på dig ett gammalt ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC-City verkar ha satt i system att sälja förra modellen lite billigare..... det gäller som vanligt att ha järnkoll på vad man köper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo leopard ska ingå i alla macar köpta från lepardreleasen.

Detta är inte sant. Det finns fortfarande många datorer på lagren där hårddisken tillverkades och kartongerna packades innan leopard lanserades. Då ligger det ingen leopard-skiva i kartongen.

 

Reglerna säger att den som inte fick en leopard-skiva med sin dator efter den första oktober kan beställa en sådan för 85 kronor på denna adress:

http://www.apple.se/macosx/uptodate/

 

Köpte en Macbook på pccity idag nu när jag startade den märkte jag att det inte var leopard installerat utan tiger, tänkte att så var det när vi köpte vår powerbook med men att man fick en cd för att uppgradera till det senare operativet med, men installationsskivan som var med nu var också tiger, ska inte leopard ingå när man köper en ny mac nu?

Vet att pccity kan säkert ha äldre lagervaror men hade inte tid att vänta på applestore då det skall vara en julklapp...

Du har köpt en utgående modell till (förhoppningsvis) lägre pris än Apples riktpriser.

Programmet ovan för att få leoparden gäller även dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inte sant. Det finns fortfarande många datorer på lagren där hårddisken tillverkades och kartongerna packades innan leopard lanserades. Då ligger det ingen leopard-skiva i kartongen.

 

Reglerna säger att den som inte fick en leopard-skiva med sin dator efter den första oktober kan beställa en sådan för 85 kronor på denna adress:

 

 

men snälla det var kontentan av vad jag skrev. naturligtvis packar man inte upp alla gamla datorer och ominstallerar nytt system, men systemet ingår i alla macar (färdiginstallerat eller som en uppdatering på en separat skiva)

 

gör dig inte dummare än vad du är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hände mig nyss. Min flickväns syster bor i NY, så jag bad henne köpa med sig en Macmini nu när hon skulle hälsa på över jul. Den inhandlades på applestore, Fifth Avenue den 13:e december.

Det var tiger hela dan i den lille burken. Ingen info alls om leopard...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men snälla det var kontentan av vad jag skrev. naturligtvis packar man inte upp alla gamla datorer och ominstallerar nytt system, men systemet ingår i alla macar (färdiginstallerat eller som en uppdatering på en separat skiva)

 

gör dig inte dummare än vad du är.

 

Jag undrar vem det är som inte ska göra sig dummare än denna är?!

 

Systemet ingår inte alls i alla macar, speciellt inte från återförsäljare. Däremot har alla kunder som köpt en dator efter 1 oktober där Leopard ingår rätt att beställa uppgraderingsskivan för porta och hanteringskostnad på 85 kr. Detta måste kunden dock själv aktivt göra.

 

TS kommer att få Leopard för en liten extrakostnad, men hen måste själv beställa och vänta på att skivan ska komma.

 

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men snälla det var kontentan av vad jag skrev. naturligtvis packar man inte upp alla gamla datorer och ominstallerar nytt system, men systemet ingår i alla macar (färdiginstallerat eller som en uppdatering på en separat skiva)

 

gör dig inte dummare än vad du är.

Av ditt inlägg fick man intrycket att det ska ligga en leopardskiva i kartongen, och så är det ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...