Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kul julklapp från jobbet!


mbacklun

Rekommendera Poster

Måste bara få sprida lite av min glädje så här inför julen.

 

Jag jobbar på OMX som bl.a. äger Stockholmsbörsen. I går (läs den 20 dec) fick alla anställda på kontoret en liten papperskasse med rött band som julklapp och i den så låg en splitter ny silverfärgad iPod nano 8GB av senaste modell. På kontoret här i Stockholm så jobbar väl ca 800 och ALLA fick en iPod. Vi har även kontor utomlands (~500 tror jag) och där vet jag inte om det också bjöds på iPods men jag skulle bli förvånad om de inte fick det.

 

Under hela dagen så hördes det enbart positiva saker om julklappen och alla var smått lyriska. Vilken glädjespridare denna iPod blev.

 

Nu är ju inte alla här på kontoret älskare av iTunes men iPod:en fungerade klockrent med WinAmp för de som gillar det programmet.

 

Så var det med den saken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var inte dåligt. Själv tror jag att vi kommer att få en ostlåda som vanligt vilket i och för sig är en bra julklapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte verka bitter, men vi får nada. Då menar jag verkligen nada! Ingen julfest ingen julklapp. Fyra anställda en VD och en ägare på ett företag som omsätter 80-100 milj/år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Vi fick en låda Belgisk chocklad... den där sorten som ser ut som sjöfrukter...

 

 

Jag är laktosintollerant och hatar sjöfuktschoklad. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ingen dålig julklapp, en iPod Nano..Grattis

 

Passar OMX på att tömma kassan nu innan de blir uppköpta av Nasdaq, eller vem det nu blir?

Läser att de sänker avgifterna för aktiehandeln med 20% från 1 Jan 2008, betyder minskade inkomster, så det måste gått ruskigt bra för er under 2007

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Julklappar? Extraknäcker på telias support och fick inte ens hänga med och käka julbord idag, då känner man sig verkligen uppskattad. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju inte alla här på kontoret älskare av iTunes men iPod:en fungerade klockrent med WinAmp för de som gillar det programmet.

Så man måste alltså inte ha iTunes till sin ipod? funderar på att köpa en ipod classic 160 gb, men jag tycker det är värdelöst att man måste ha itunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

Badlakan med företagets logga som en stor blaffa på. Skitfult! :evilgrin:

 

Läste i någon tidning att det var just klappar med företagets logga på som var minst uppskattat.

 

Det är så fantasilöst tycker jag. Jag är stolt över mitt arbete och vill därför inte torka mig i pastejköksregionen med företagets logga... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så fantasilöst tycker jag. Jag är stolt över mitt arbete och vill därför inte torka mig i pastejköksregionen med företagets logga... :totaltgalen:

 

Särskilt om man tar en neonskylt med sig in i duchen.... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår skattejurist sa spontant: Förmånsbeskattning? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmånsbeskattning? Ja!

 

Men: Företaget lägger på en extra "bonus" på nästa månads lön som motsvarar skatten som måste dras. För min del blir det +-0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår skattejurist sa spontant: Förmånsbeskattning? :borstatanderna:

 

400 kr inkl moms är väl avdragsgillt för företaget. Resten får de väl ta ur egen ficka s. a.s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Måste bara få sprida lite av min glädje så här inför julen.

 

Jag jobbar på OMX som bl.a. äger Stockholmsbörsen. I går (läs den 20 dec) fick alla anställda på kontoret en liten papperskasse med rött band som julklapp och i den så låg en splitter ny silverfärgad iPod nano 8GB av senaste modell.

Inte illa jag jobbar i en ideell förening där huvudinkomsten är antalet aktiva medlemmar

att bli bjuden på jullunch är det bästa dom kan åstadkomma men tyvärr är det på den tiden jag jobbar i skolorna

 

så jag får snällt köpa mina egna klappar själv.... men att få en silverfärgad iPod nano till skänks

tackar jag inte nej till.... jag bara undrar vilken jul den kommer :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt!;) hade sålt den direkt, Shuffle är den bästa iPoden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...