Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

XP snabbare än Vista på Macen


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

3929137998.jpg

Många Intel-macägare har insett styrkan i att kunna köra Windows på sin Mac om det skulle behövas. Det finns flera olika sätt att åstadkomma detta, och det är inte helt lätt att veta vilket man ska välja - en jämförelse mellan de olika alternativen kan vara till hjälp för den som vill veta vilken lösning som passar bäst.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte xp snabbare (och stabilare) än vista i de mesta fall?

Jo. Än så länge så är Vista både långsammare och mindre stabilare. Nästa år skulle jag gissa på att det fortfarande är långsammare men kanske stabilare och 2009 är det kanske till och med snabbare då datorerna har så mycket minne att buffertfunktionen gör att det går fortare även om programmet i sig är segare.

 

Vista kräver 2GB för att över huvud taget få någon fart men sätt gärna i 4GB då Vista suger åt sig allt minne som finns. Jag har 6GB på min jobbdator och använder just nu ca2GB, ca3GB har Vista använt för cachen och bara 1GB ledigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista och XP bygger på helt olika tankesätt så de går igentligen inte att jämnföra rakt av.

 

* Vista lagrar så mycket som möjligt i minnet för att kunna starta allt så snabbt som möjligt.

* XP tar bort så mycket som möjligt då man vill så mycket minne ledigt som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...