Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur pass "parallels" är parallels?


Dreamlab

Rekommendera Poster

Har planer på att installera Win XP på mac:n för att köra vissa screen capture program. Min fråga är; om jag kör parallels, interagerar windowsprogrammen fullt med Leopard eller bara inom parallellsfönstret?

 

Om jag exempelvis har installerat Camatasia Studio i pc-miljön för att göra skärminspelningar, kan jag då genom parallells köra detta program för att spela in skärminspelningar i mac-miljön (dvs. göra en skärminselning av ex. iMovie)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag provade det var det Windows i ett "window", men det fanns också ett fullskärmsläge att skifta till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tre lägen, single window, fullscreen och ett som heter coherence. I coherence får du win-startlisten längst ner (går att gömma) och windowsprogram i sina respektiva fönster (se bild). Det du pratar om dock, att göra inspelningar från ett win-program av saker som spelas upp i macen låter väldigt tveksamt att det skulle gå... men vet inget om programmet, så kanske.

post-278-1198165079.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fräckt, coherence har jag aldrig sett innan. Måste pröva, verkar smidigt att har bra tillg¨ng till båda systemen samtidigt i fullskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...