Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Grafikkort

Holy Smoke!

Recommended Posts

Jag har en G4, 2 x 450 Mhz som jag tänker byta grafikkort på. Ändamålet är att kunna använda den till alldagligt bruk som internet, film & bildbehandling. Jag kan t ex inte använda Google Earth med det kort som jag har idag, se info nedan.

ATY,Rage128Pro:

Typ: display

Buss: AGP

Bildskärmstyp: CRT

Kortplats: SLOT-A

VRAM (sammanlagt): 16 MB

Är det någon som har något bra förslag på ett kort som passar för mina behov? Räcker 2:nd hand markanden för det som jag behöver?

Begagnat GeForce 2 eller 4 MX från en Quicksilver eller MDD skulle jag rekomendera. Har 32MB minne och är grymt mycker snabbare än Rage-korten då dom klarar QuartzExtreme. Du har ju dubbla CPUer, så det blir en duktig prestanda-boost med lite hetare grafikkort.

Dom kostar nog inte så mycket, många har nog bytt ut dessa kort mot nyare i QS- och MDD-burkarna då som har AGPx4. Släng ut en köpesannons här på forumet vettja'....

Tack lundare - Sagt och gjort!

-------------------------------------------------------------

Surfade runt lite efter att ha läst ditt svar och lagt in en köpes annons.

Hittade denna annons, kan den funka?

Grafikkort Inno3D

NVidia GeForce MX4000

128MB minne

PCI-bus

1 VGA-kontakt

1 S-Video

1 DVI

Thomas Ytterberg

Nope. Det måste vara ett grafikkort avsett för Mac med specifikt rom-minne. Alltså allra helst ett kort som tidigare suttit i en Mac.

Det förekommer däremot grafikkort avsedda för pc som flashats om med Mac-rom:ar men dessa finner man främst begagnat från USA via exempelvis eBay.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...