Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bränna avi-filmer på DVD-R


Orlio

Rekommendera Poster

Tjo!

Undrar vilket program man lämpligast använder om man vill bränna en film i avi-format på en DVD-skiva för att köra i DVD-spelare osv. Använder Nero på PC:n, men det tycks inte finnas till macen? Några andra bra program man kan använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AVI är inte ett format. AVI är en behållare, precis som MOV. Dessa behållare kan innehålla video i vilket format (=codec) som helst av flera hundra tillgängliga.

 

Alltså: Vilket format har du inuti din AVI-behållare?

 

Toast brukar kunna det mesta: http://www.roxio.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AVI är inte ett format. AVI är en behållare, precis som MOV. Dessa behållare kan innehålla video i vilket format (=codec) som helst av flera hundra tillgängliga.

 

Alltså: Vilket format har du inuti din AVI-behållare?

 

Toast brukar kunna det mesta: http://www.roxio.com/

 

Åfan, det hade jag ingen aning om. Vet inte riktigt vilket codec filmen är i.. hur tar man reda på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfan, det hade jag ingen aning om. Vet inte riktigt vilket codec filmen är i.. hur tar man reda på det?

Kan du spela filmen i QT Player, VLC eller liknande? Där kan du ta reda på vad film-filen innehåller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde skriva att de flesta AVI-filmer är kodade i DivX.

 

Kan du spela filmen på Macen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

Undrar vilket program man lämpligast använder om man vill bränna en film i avi-format på en DVD-skiva för att köra i DVD-spelare osv. Använder Nero på PC:n, men det tycks inte finnas till macen? Några andra bra program man kan använda?

 

Bränn skivan som vanlig data-dvd (UDF). Du kan blanda alla format som din dvd-spelare klarar.

Svårare än så är det inte. Du kan gratisprogram som tex Burn, men om du ända ska satsa på ett mer kompetent brännarprogram så är det Toast du ska köra. Betydligt smidigare än Nero om du frågar mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...