Jump to content
Just nu i M3-nätverket

SVT:s sida funkar inte (bra) med Mac / Quicktime.

Erre

Recommended Posts

SVT har ju som policy nu att man ska kunna se alla program som visats, på deras hemsida. Det låter ju bra, men att tvingas välja mellan Realplayer och Windows media player är för mig som att välja mellan pest och kolera. :bla: Har skickat mail till svt tidigare och klagat över detta, men bara fått till svar att de inte kan lägga upp programmen i hur många format som helst.

Nu tänkte jag dra igång en namninsamling för att få dit programmen i Quicktime format också, är det någon som håller med eller är det bara jag som inte kan hantera RP och WMP? :ermm:

Edit. Fixat rubriken. //Rickard

Installera Flip4Mac (inkl webbinsticksläsare), och välj sedan Windows Media Player på SVT. Då får du upp filmerna i ett Quicktime-fönster i webbläsaren, och du kan välja att spara som källfil eller .mov om du har QT Pro. Detta är nog enklare än att omvända SVT...

Real flyter i princip bättre för mig än flip4 .. men smaken är delad, och alternativen är tu..

A_bite_of_the_apple

jag har både mailat och skrivit brev till SVT, utan att få svar.

Så mkt för den "FRIA och OBUNDNA" statliga televisionen. SVT är jävla skit, som jag senare i livet inte tänker stödja med nån förbannad TV-licens om de inte fixar ett format som funkar bra på Macen också

Jag har alltid gillat RealPlayer. Alltid funkat fint för mig, och bra inställningsmöjligheter.

Däremot har SR stora problem med kompatibiliteten på Mac. Varken FF eller Safari funkar på deras streamade material sen en tid. Jag måste starta upp MSIE för att kunna lyssna!!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...