Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ominstallation


Hobie

Rekommendera Poster

Hade Tiger instalerat (det före det nyaste, iallafall) men "lånade" Leopard för att se om det var värt att uppgradera/köpa.

Gjorde en uppgradering, och datorn tjorvar med dverse saker. och den är slöare än förut. Inte roligt.

Använder den ofta och Tiger funkade bra för mig.

 

Går det att ex. bara flytta installerade program ifrån Program mappen till en USB disk, för att sedan när det är nyinstallerat flytta tillbaka det?

Kommer mina program att fungera?, vet det gick i gamla mac os, men går det i detta?

 

IPhoto, kan man kopiera den mappen i ens användarmapp för att sedan kopiera in den igen?

ITunes, kan man göra detsamma här?

 

Mvh // Eric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars så är det bara att köra en arkivera och installera med tiger skivan i så får du tigern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tankade ned". Nänä, här får du ingen hjälp, du bryter för övrigt mot forumreglerna genom att ens ställa frågan ur den synvinkeln. Köp en skiva på Apple store och återkom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tankade ned". Nänä, här får du ingen hjälp, du bryter för övrigt mot forumreglerna genom att ens ställa frågan ur den synvinkeln. Köp en skiva på Apple store och återkom.

 

haha, jo det var inte meningen att bryta med reglerna, ville bara se om det var värt det. läste lite till och det är tydligen problem med just uppgradering. så det blir nog ett köp ändå.

Men ska tillbaka till original Tiger.

 

Men vet ju inte hur man gör om IPhoto, ITunes o programmen mina, om det bara går att lyfta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, jo det var inte meningen att bryta med reglerna, ville bara se om det var värt det. läste lite till och det är tydligen problem med just uppgradering. så det blir nog ett köp ändå.

Men ska tillbaka till original Tiger.

 

Men vet ju inte hur man gör om IPhoto, ITunes o programmen mina bara går att lyfta ut.

Jag tar tillbaka det jag skrev. Forumreglerna ändrades i november och nu står det inget om sådant, det gjorde det innan. Jag borde läst dem innan jag svarade dig. Förlåt.

 

För egen del ställer Leopard till med mer än det gör nytta, så jag kör Tiger till dess att Leopard är stabilare och snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar tillbaka det jag skrev. Forumreglerna ändrades i november och nu står det inget om sådant, det gjorde det innan. Jag borde läst dem innan jag svarade dig. Förlåt.

 

För egen del ställer Leopard till med mer än det gör nytta, så jag kör Tiger till dess att Leopard är stabilare och snabbare.

 

Ingen fara! =) Man är ifrån Windows miljön.. o där "lånar man" innan man köper ;) för dyrt annars..

Men Mac OSX är inte dyrt, måste jag medge. väl värt pengarna.

Men väntar nog med Leopard ett tag. Tiger here i come!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars så är det bara att köra en arkivera och installera med tiger skivan i så får du tigern.

 

Arkivera? vars gör man det? är det med installations skivan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkivera? vars gör man det? är det med installations skivan?

Ja det väljer man i början av installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det väljer man i början av installationen.

 

Ok, tack för hjälpen.. :)

 

Sparar dock undan allt,... ifall att..!! peppar peppar ta i trä

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för hjälpen.. :)

 

Sparar dock undan allt,... ifall att..!! peppar peppar ta i trä

Backup ska man alltid ha :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...