Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Animerad Bakgrund

Krqagyzzz

Recommended Posts

Jag hade lite tråkigt så jag fick för mig att testa att göra skärmsläckaren till bakgrund se: http://macworld.idg.se/2.1038/1.130177

Jag har aldrig direkt varit så haj på att hantera terminalen med allt vad det innebär men att följa en enkel guide utgiven av MacWorld trodde jag allt jag skulle klara.

men ack vad fel jag hade..

* Starta »Terminalen«

* Mata in cd <---- Vad menas med detta?

* /System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/’

* Skriv sedan in ’./ScreenSaverEngine -background’

För att avbryta trycker du bara CTRL+C. Vill du ha det igång hela tiden, matar du in ’nohup ./ScreenSaverEngine -background &’ och stänger sedan Terminalen.

Jag följer ovanstående guide men lyckas inte

1. Starta terminalen <-- klarar jag

2. Mata in CD <--- ??? WTF? Cd? vilken cd?

3. skriva lång textkod, OK, Terminalen säger efter inmatning: -bash: /System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/: is a directory

4. Inmatning: ’./ScreenSaverEngine -background’ <-- Terminalen säger: -bash: ./ScreenSaverEngine: No such file or directory

vad gör jag för fel

Mata in cd betyder: Skriv via tangentbordet cd

cd = Change Directory

Med andra ord ska du förflytta dig till:

/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS

genom att skriva in cd /System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS

MVH / Stefan

Aaaaah!!! Ok, mata in borde attså egentligen stå "skriv in" :lol:

Språkpolisen säger:

-När du ska lära ut UNIX-kommandonär det viktigt att du skriver så att chansen för missförstånd minimeras *pekar med hela handen*

Tack för "manualen" annars. Skyr egentligen programmering, men det här ska jag pröva när jag kommer hem!

Får det verkligen inte att fungera, hur ska jag göra?

Kunde inte sagt det bättre själv :(

men Dscreen fungerar ju utmärkt :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...