Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pinnacle


Nilserikp

Rekommendera Poster

Tidigare jobbade jag med Pinnacle Studio i PC-miljö. Enkelt och lagom avancerat. Passar mig perfekt.

Sedan jag köpte min MAC har jag försökt med FC. Men har aldrig blivit riktigt klok på denna. Omständigt och lite för avancerat.

Nu tänkte jag som så: Om jag kör Paralell och installera Pinnacle i Windows XP så måste allt vara frid och fröjd. Men icke då.

 

Jag har en Canon XM1 och ansluter denna till FireWire-ingången. Men Pinnacle känner inte av Videokamran. Vad göra?

 

Känner inte Paralell av firewireporten? Har jag tänkt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virtuella maskiner (som Parallels Desktop och VMware Fusion) har aldrig full kontroll över hårdvaran. Skulle tro att Pinnacle vill vara ensam om Firewire-porten under importen, men det kan den inte.

 

Testa Boot Camp.

Annars kan du se om iMovie 6 räcker för dina behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara som du säger med Paralells. Är förutsättningarna större med BootCamp?

Jag har provat med iMovie. Det är för enkelt.

Men jag har ide'n om att spela in i iMovie och sedan importera filmen i Pinnacle.

Finns det förutsättningar till detta?

Arbetsplan.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara som du säger med Paralells. Är förutsättningarna större med BootCamp?

Ja, eftersom du då bootar i Windows. Du kör inte en virtuell maskin ovanpå OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har liknande problem, använda och gillade Pinnacle Studio på PCn. Dock vill jag verkligen inte installera Windows på macen, köra in en massa skit...

 

Sen tycker jag iMovie 06 är jobbigt, fult och omodernt. Och ny iMovie 08 kan ingenting alls ju...

Funderar på FCE, men jag vet inte, är det värt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med XELO. Vad gäller iMowie.

Men jag skall installera BootCamp med Windows. Med de kunskaper jag har, kanske inte så stora, så lägger man Windows på en separat Partition. Därmed så isolerar man problemen. eller?????.

 

Vad jag har emot FC är att man inte får upp varje filmscen för sig som en bildruta. Som man sedan kan välja. Det kanske går men jag har aldrig lyckats.

 

Jag skall meddela när jag fått in Pinnacle i BootCamp och avge rapport. Håller på med detta just nu. En omständig procedur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med XELO. Vad gäller iMowie.

Men jag skall installera BootCamp med Windows. Med de kunskaper jag har, kanske inte så stora, så lägger man Windows på en separat Partition. Därmed så isolerar man problemen. eller?????.

 

Vad jag har emot FC är att man inte får upp varje filmscen för sig som en bildruta. Som man sedan kan välja. Det kanske går men jag har aldrig lyckats.

 

Jag skall meddela när jag fått in Pinnacle i BootCamp och avge rapport. Håller på med detta just nu. En omständig procedur.

 

Mm, ungefär så funkar det väl.

Men du försöker väl inte installera Boot Camp på den iMac G5 du har i signaturen va? För då lär du bita i gräset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då, gör jag något dumt när jag installerar BootCamp?

Vad förlorar jag? Blev lite skraj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger ner detta proj.

Efter mycket om och män så fick jag inte igång BootCamp. pga. att jag inte hade en RETAIL-version av Windows.

 

Skall titta på FC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men Boot Camp fungerar bara på macar med Intel-processorer.

 

Dock verkar det kontigt om du lyckats installera parallels och windows? Eller det kanske inte fungerar på samma sätt? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men Boot Camp fungerar bara på macar med Intel-processorer.

 

Dock verkar det kontigt om du lyckats installera parallels och windows? Eller det kanske inte fungerar på samma sätt? Någon som vet?

http://www.parallels.com/en/products/desktop/sr/

"running on an Intel® Mac."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...