Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rekommendera iPhone tillbehör/program/etc. här!


vollo

Rekommendera Poster

Posta gärna era toplistor med program/tillbehör/grejer till iPhonen som ni rekommenderar. Har själv ingen lista, men hoppas att detta kan ge mig och många fler lite idéer. Vet att det finns SÅ mycket att göra med telefonen, men hittills har jag endast använt mig av telefonboken och kameran.

 

/ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt till Books (samt dom e-books som finns i installer förutom biblarna/mormonboken), Lights off, och iSolitaire. På så sätt har jag i princip all underhållning jag behöver, musik, film, böcker och spel som man kombinerar med surfande och msn när man är på resande fot. Sen har jag även lagt till lite nyttogrejjer, vNotes ifall man behöver göra en Picard :) och VNsea för att fjärrstyra datorn. Mkt nytta och mkt nöje...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Här kommer lite program jag tycker är bra. Ingen topplista, skriver dem bara i den ordningen jag har dem i telefonen.

 

MMS - Nu kan äntligen skicka MMS också, inte bara ta emot. Fungerar hur bra som helst.

 

Labyrinth - Ett av de bästa spelen till iPhone, det är en sådan platta med en labyrint med hål i som man ska styra en kula igenom.

 

SummerBoard - En självklarthet för alla tror jag, men skriver upp det ändå. Gör att man kan bläddra bland ikonerna i sidled, har dessutom lite andra funktioner.

 

Customize - Gör det möjligt att ändra utseende på knappar etc. i telefonen, dessutom kan man ändra ordning på ikonerna.

 

ScreenShot - Mycket bra program för att lätt ta screenshots i sin iPhone.

 

SendSong - Gör det möjligt att använda sina låtar som ringsignal.

 

Drunknbass - Inte bra än, men coolt. Det gör så att man kan filma med sin iPhone.

 

vt100 - Användbar terminal

 

VNsea - För att styra sina datorer, se annan tråd i forumet.

 

iRadio -Mycket bra webbradio med en mängd stationer.

 

weDict - Uppslagsverk för iPhone, jättebra.

 

SMSD - För att ta bort enskilda sms, vidarebefodra och för att skicka till flera mottagare samtidigt.

 

 

Sedan kan jag tipsa om Apples bluetooth headset också. Jag har haft mitt i en månad nu, fungerar utmärkt och är snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockrena tips där fredrik.

Då kommer noobfrågan från min sida (som inte har lagt till nåt extra till min iphone överhuvudtaget), hur går det till när jag för in dessa program på min iphone? Går jag in i safari i iphonen och laddar hem programmen där? står antagligen i nån annan tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockrena tips där fredrik.

Då kommer noobfrågan från min sida (som inte har lagt till nåt extra till min iphone överhuvudtaget), hur går det till när jag för in dessa program på min iphone? Går jag in i safari i iphonen och laddar hem programmen där? står antagligen i nån annan tråd?

 

först måste du installera "installer", besök http://www.jailbreakme.com med din iPhone. längst ner på sidan trycker du "install apptapp". sen när du har installer är det bara att gå in i den och frossa bland programmen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan en ikon vid namnet "Installer". Har inte laddat ned nånting.. möjligt att det ingick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan en ikon vid namnet "Installer". Har inte laddat ned nånting.. möjligt att det ingick?

 

Det installeras automatiskt när man jailbreakar sin telefon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan en ikon vid namnet "Installer". Har inte laddat ned nånting.. möjligt att det ingick?

 

 

aha då så... då är det bara att köra hårt. antog lite mkt kanske när du sa att du inte hade nåt extra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

För att få lite fler program att välja bland i installer, lägg till dessa källor:

 

i.unlock.no

ifun.se/swe

www.iappaday.com/install

modmyifone.com/installer.xml

 

 

Finns säkert fler att tipsa om, men då får någon annan rycka in och göra det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan rekommendera alla som är trötta på medföljande hörlurar att följa denna guide. Jag har själv genomfört ingreppet i dag och kan bara säga att jag är väldigt nöjd med resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem, har den SMBprefs ikonen på springboarden, vill avinstallera men det går inte.

 

tror du måste ta bort summerboard för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...