Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så mycket kostar en iPod Touch - egentligen


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Man får ju tänka på "Innan man anklagar Apple för att ta ut rövarpriser bör man emellertid ha klart för sig att iSuppli inte inkluderat kostnaderna för produktutveckling, tillverkning, mjukvara, tillbehör, paketering, transport, marknadsföring och support."

 

Jag tycker helt klart att touch är värd sitt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Dito...

 

Det är inte bara den fysiska tillverkningen som kostar när man gör en produkt...

Dessa undersöjningar/avsöjanden är rätt meningslösa... lite Aftonbladet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla nån.. vad är tillverkningskostnaden på en liter mjölk? och vad får vi betala för den?

Bonden får väl cirka 3 kr /liter idag och då är det ju lite vinst för honom också...

 

Man kan ju inte störa sig på att företagen ska göra vinst...

 

Kunden får ju faktiskt välja själv om man vill köpa produkten eller inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostar materialet till ett par Levis-jeans? Inte 1200 som jag betalade för mitt senaste par, men materialkostnad är lika oväsentligt i detta fall som i fallet iPod Touch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag iPod Touch är värd vartenda öre. Det enda jag ogillar är att den tappar kontakten till nätverket lite väl ofta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag iPod Touch är värd vartenda öre. Det enda jag ogillar är att den tappar kontakten till nätverket lite väl ofta...

 

 

Gör den??? Hmm undrar om det skiljer mot Iphonen... för wlan:et är stabilare(aldrig tappat såvida nätet är stabilt) än vad gsm delen mot telia är(då den tappar nät ca 5-6ggr/dag om inte mer).... :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...