Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fick kernel panic förut, borta nu


FredrikBergstrom

Rekommendera Poster

FredrikBergstrom

Jag skrev för några veckor sedan ett inlägg om att jag fick kernel panics ibland, oftast när jag satte i en dvd-skiva. Först trodde jag, och alla här, att det var pga av de två 2 gb-minnesmodulerna jag köpte själv. Jag lämnade tillbaka dem (kingstons apple ram) och köpte macotekets, men problemet kvarstod.

Då lämnade jag in den på Macrent, de hittade inga fel när de körde deras tester (jag hade inte heller hittat några), men bytte logikkortet ändå. Nu har jag hårdkört macbooken under dagen utan att få någon kernel panic, så den verkar fungera nu.

Tänkte att informationen alltid kan vara till hjälp för någon.

 

Mvh

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

kan mkt väl ha varit moderkortet. KP är ofta ett resultat av defekt hårdvara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Kernel Panic var borta, trodde jag. Idag fick jag det igen, dock med en annan rapport! Förut stod det:

 

"No mapping exists for frame pointer

Backtrace terminated-invalid frame pointer 0xbfffd498

Kernel loadable modules in backtrace (with dependencies):

com.apple.driver.AppleIntelGMAX3100(5.1.6)@0x658c5000->0x6597dfff

dependency: com.apple.iokit.IONDRVSupport(1.5)@0x54bb9000

dependency: com.apple.iokit.IOPCIFamily(2.4)@0x54c1c000

dependency: com.apple.iokit.IOGraphicsFamily(1.5)@0x54b9d000

 

BSD process name corresponding to current thread: DVD Player"

 

i en del av rapporten varje gång jag fick kernel panic, nu stod det istället

 

"No mapping exists for frame pointer

Backtrace terminated-invalid frame pointer 0xbfffe358

 

BSD process name corresponding to current thread: ManagedClient"

 

 

Jag googlade lite på "0xbfffe358", nästan alla sökresultat innehåller något om office. Jag vet att jag hade igång det då jag fick kernel panic (hade word igång innan jag stängde datorn så den gick i vila, när jag sedan öppnade den kom panicen direkt). Kan det vara word som orsakade det den här gången?

 

Mvh

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem första månaden när ja köpte min macbook...men har inte stött på det nu på ett bra, jag tror att efter att jag tog bort orginal minnen och satte i 2gb så löstes problemen men är inte säker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Jag hade samma problem första månaden när ja köpte min macbook...men har inte stött på det nu på ett bra, jag tror att efter att jag tog bort orginal minnen och satte i 2gb så löstes problemen men är inte säker

 

Jag har 2x 2gb i min nu, köpte först kingsons appleminnen och bytte sen till macotekets, hade samma problem med båda. Efter att jag fick tillbaka den från macrent har jag försökt få kernel panic när jag sätter i dvd-skivor men inte lyckats, så just det problemet är nog fixat. Vilket meddelande är det du fick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte... men starta programmet aktivitetskontroll och kolla om Microsoft AU Deamon körs, jag tror att det ställde till problem för mig på min MacBook. Programmet ligger också bland startobjekten på ditt konto.

kolla här

 

Det verkar finnas en annan demon från microsoft också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...