Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Flikar byte safari

new_macuser

Recommended Posts

Hej! Köpte en macbook för ett par dagar sen och är hur nyfiken som helst på den nu ^_^...har stött på massa problem men löst de tack vare denna forum och alla trevliga människor här. En sak som jag inte löst än (om det nu går att lösa) är safari. När man öppnar ett nytt fönster så vill jag gärna ha snabbkommando för att "switcha" mellan de, slippa gå upp till huvudmeny raden och klicka på den andra fliken. Nån som har en lösning på detta?

Tänkte köpa en mactidning att läsa lite i igår...hittade ingen på ICA KVANTUM...gick till coop forum...inga där heller...började bli riktig irriterad...hur svårt ska det vara att hitta en mac-tidning...stack till OK Q8...nähä...såg en statoil mack på andra sidan...sista chansen...inget där heller...ska banne i mig köpa en mac-tidning hos nån kiosk *grrr*

Macworld finns på pressbyrån har jag sett.

Byta mellan flikar: command + ö eller command + Ä

Du kan växla mellan tabbar genom att trycka CMD + ] (nästa) eller CMD + [ (föregående). Detta om du inte använder ett svenskt tangentbord.

Hej igen! När ni skriver command mena ni väl kringlan? Har testat det och det fungerar inte. Är det nån inställning på safari jag måste ändra?

Testa CMD (Kringla) + SHIFT + Höger pil samt CMD (Kringla) + SHIFT + Vänster pil.

/Advisor

Jägermeister
En sak som jag inte löst än (om det nu går att lösa) är safari. När man öppnar ett nytt fönster så vill jag gärna ha snabbkommando för att "switcha" mellan de, slippa gå upp till huvudmeny raden och klicka på den andra fliken. Nån som har en lösning på detta?

För att switcha flikar inom samma Safari-fönster använder du Äpple+Ä (för att gå till nästa, dvs. till höger), eller Äpple+Ö (för att gå till föregående, dvs. till höger).

För att switcha fönster i Safari-processen använder du Äpple+ ><|

Med ><| menar jag den tangent som du hittar direkt till höger om den vänstra Shift-tangenten.

• 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...