Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Spela via skärmdelning?

Wessie

Recommended Posts

Tänkte att det börjar bli dags att skaffa sig en ny dator snart och är lite inne på iMac

men det är ju alltid skönt med en bärbar som man kan ha i tvsoffan o slöspela lite och

eftersom jag har en Powerbook G4 1.67 så undrar jag om det skulle kunna gå o spela på iMacen

från Powerbooken via skärmdelning eller någe liknande. Gäller typ spel som civ 4 t.ex.

Tack på förhand.

Vad är poängen?

att han vill spela i soffan :P

Men jag tror inte det går, det lilla jag hållt på med skärmdelning ger fördålig prestanda för spel, men det kanske går att tweaka upp..

Tanken var att jag skulle kunna lira spel som Powerbooken inte klara av via Imacen.

Powerbookens funktions skulle i typ vara som en förlängd skärm, tangentbord och mus via wlan medans Imacen fick göra allt "tänkande".

Jaja. Det var väl en liten vildshott idé, men jag tänkte att det var värt en koll. :D

Känns lite surt o lägga ut för en Macbook Pro bara för en sån anledning nämnliegn.

Jag tycker att det låter som en grymt bra idé, jag har funderat lite på det där tidigare och det vore roligt om någon visste hur man genomförde det.

:ThumbsUp:

Jag kan iaf se på film via skärmdelning. Dvs filmen spelas i mammas iMac och visas i min skärm via skärmdelning. Dock får man inget ljud. :/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...