Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är Problemet?


ahshit

Rekommendera Poster

Hej hej..

 

Jag kolla på väldigt mycke film på min kära macbook. Och jag brukat ALLTID använda VLC för att spela upp mina video-filer. Men Quicktime är ju som det står (förval) program för video-filer. Men trotts att jag varenda gång har kryssat i den lilla rutan "Öppna alltid med detta program" så värgar Quicktime ge sin (förval) plats till VLC, varför? Och finns det nått annat sätt eller lösing på detta?

 

Har för bara några dagar sen uppgraderat till leopard! Kommer ihåg att det funkade med att bara kryssa i "Öppna alltid med detta program" en enda gång i Tiger så blev VLC (förval) program!

 

Tacksam för svaricon1.gif

 

//Ah ShiT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kära nån då.

Lille han.

Är det så svårt att skriva en rubrik.

 

Var ju ett bra svar.

 

 

ahshit: Högerklicka en videofil, vilken som helst. Välj "Visa info" och under "Öppna med" väljer du VLC och trycker sedan på knappen "Ändra alla" precis under. Låter inte som att du gjorde så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kära nån då.

Lille han.

Är det så svårt att skriva en rubrik.

Vänta nu, är det fler än jag som är bitter och cynisk denna Tisdag. :huh:

 

Annars, testa att göra som Storebror säger ovan och återkom om det inte fungerar så får vi se vad vi hittar på för lösning.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj det var Storebror jag skulle tackat. Så tack Storebror:) Men tack till Gabbeman också för visat intresse.

 

BTW riktigt bra forum, här för att stanna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Oj det var Storebror jag skulle tackat. Så tack Storebror:) Men tack till Gabbeman också för visat intresse.

 

BTW riktigt bra forum, här för att stanna.

 

 

Välkommen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...