Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärminspelning, hur? Program?


Dreamlab

Rekommendera Poster

Hej

 

På min PC har jag kört Camatasia Studio för att göra screen REC., men detta program finns inte för Mac än. Vilket program kan man använda på en Mac? Finns det någon motsvarighet till Camatasia Studio?, eller vad rekommenderas?

 

Jag behöver ett bra program då inspelningarna skall ligga till grund för en manual åt en kund. Är intresserad av både bra gratisalternativ, men så även kommersiella program som kan köpas i butik eller över internet.

 

Tack till er som kan hjälpa mig med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

På min PC har jag kört Camatasia Studio för att göra screen REC., men detta program finns inte för Mac än. Vilket program kan man använda på en Mac? Finns det någon motsvarighet till Camatasia Studio?, eller vad rekommenderas?

 

Jag behöver ett bra program då inspelningarna skall ligga till grund för en manual åt en kund. Är intresserad av både bra gratisalternativ, men så även kommersiella program som kan köpas i butik eller över internet.

 

Tack till er som kan hjälpa mig med detta.

 

Jag tycker att iShowU är ett bra alternativ.

http://www.shinywhitebox.com/home/home.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns några gratisalternativ, men de är begränsade och passar knappast för proffsbruk. Så vitt jag vet så är SnapsProX det mest fullödiga alternativet för Mac OS. Finns i två versioner, som kostar $29 resp $69. Demo går att tanka hem.

 

http://www.ambrosiasw.com/utilities/snapzprox/

 

iMatte.. jag vill inte vara ett smart-ass men Snapz skärminspelning finns bara i en version för $69.. det andra för $29 är endast för att ta skärmdumpar. :nerd:

 

Jag har använt både Snapz och iShowU och lägger klart min röst på iShowU som jag tycker är klart bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...