Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blir macägare kl. 12.00 tis 18 dec


paxbonum

Rekommendera Poster

Hej!!

 

Jag heter Rose-Marie och arbetar med 1-5 åringar på förskola. Jag har alltid tyckt om att arbeta med dator både med dokumetation i arbetet och på fritiden. Min första dator var en urgammal mac som jag betalade 200 kr för och den fungerade bra under mina högskolestudier. När jag fick erbjudande om att hyr-köpa dator genom mitt arbete efter utbildningen gjorde jag naturligvis det, men tyvärr fanns det inga mac datorer att välja på så jag blev tvungen att stå ut med "compac". Nu har jag lagat mina 2 hyrköps pc ca 20 ggr och när jag nu skulle köpa en ny dator bestämde jag mig att det nu får det vara slut på alla inlämningar av trasiga datorer....Att sätta i kontakten och få en dator som fungerar, det är precis vad jag ska göra i morgon eftermiddag.... :crossfingers:

 

Jag känner tyvärr ingen som har mac så detta forum blir perfekt för mig, här verkar det finnas en hel del experter :nerd: !!!

 

:nattinatti:

hoppas jag kan sova i natt .....behöver all energi i morgon...

MVH R-M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis och välkommen. :D

Jag har vart macanvändare i lite över ett år och jag ångrar inte en enda sekund.

 

Vad blir det för Mac?

 

Mvh Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis och välkommen. :D

Jag har vart macanvändare i lite över ett år och jag ångrar inte en enda sekund.

 

Vad blir det för Mac?

 

Mvh Fredrik

 

Tack!!

 

Det fick bli en imac 20" med 2gb internminne.... och en HP PHOTOSMART C5280 ALL-IN-ON skrivare som jag ska (hoppas jag) få 900 kr rabatt på eftersom jag handlade den på apples hemsidas erbjudande! Jag fick 750kr rabatt också eftersom jag handlade den på "black friday"... Det gjorde ju att det blev lite billigare i alla fall!!!! Har också beställt ett par logitech z-2300 högtalare så nu är hela plånboken tom...men vad gör det.... skrivbordet är snart fullt i alla fall!!!

 

MVH R-M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!!

 

Det fick bli en imac 20" med 2gb internminne.... och en HP PHOTOSMART C5280 ALL-IN-ON skrivare som jag ska (hoppas jag) få 900 kr rabatt på eftersom jag handlade den på apples hemsidas erbjudande! Jag fick 750kr rabatt också eftersom jag handlade den på "black friday"... Det gjorde ju att det blev lite billigare i alla fall!!!! Har också beställt ett par logitech z-2300 högtalare så nu är hela plånboken tom...men vad gör det.... skrivbordet är snart fullt i alla fall!!!

 

MVH R-M

 

Oj du har shoppat loss ordentligt. :)

Det kommer ju bli kanon på skrivbordet. Jag är lite avundsjuk, är lite sugen på en iMac jag också. Vi får se när januarilönen trillar in. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj du har shoppat loss ordentligt. :)

Det kommer ju bli kanon på skrivbordet. Jag är lite avundsjuk, är lite sugen på en iMac jag också. Vi får se när januarilönen trillar in. :)

 

Har sparat ett tag också!!! och sålde min gamla pc och skrivare igår!!!

 

Sen har jag börjat sälja lite hantverk som ger en litet men ack så välkommet tillskottt på den knapra kommunal lönen

 

MVH R-M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen Paxbonum ^_^ Hoppas du kommer trivas här :geros:

Vad betyder ditt användarnamn? Pax är väl fred om jag inte är helt ute och cyklar?

 

@iFuck: Du är alltid sugen på en ny mac... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet. :geros:

 

Vad betyder ditt användarnamn?

 

St. Francis used to greet those he met on the road with the greeting Pax et bonum,

which means Peace and all good.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@iFuck: Du är alltid sugen på en ny mac... :D

 

Ja, det är förvisso sant. :blushing:

Mac är som Pokemon för mig, "Gotta Catch 'em all!". :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intelångt kvar nu;)

 

Grattis och varmt välkommen!

 

Jag får också en ny mac idag, det är visserligen en Begagnad;) Den snyggaste mac som gjotrs enligt mig, PowerBook 12".

Men jag har haft äran att packa upp 4 splitternya macar genom åren så jag vet din känsla;)

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu har jag suttit klistrad vid datorn sedan kl 14 så det var dags för en välbehövlig paus....

 

Jag har i alla fall hunnit upptäcka att jag faktiskt fått en perfekt fungerande dator idag!!! och supersnygg också...

 

Har hunnit att installera VM were fusion och xp, mailprogram, norton för xp, lite småspel och börjat begripa hur de mest elementära sakerna funkar!!! Har också satt i en del externa manicker som hårddiskar, en kamera och allt funkar perfekt!!

 

Det är bara ett program jag haft problem att installera, nova development, scrapbook factory 3.0

 

När jag börjar installationen kommer "förstasidan" upp men när jag klickar på installera programmet så försvinner allt och inget händer.... men jag har inte gett upp det än....

 

De har ju utvecklat en hel del program för mac ( detta är dock för PC) så det borde funka på nåt sätt tycker jag....

 

Nej! nu är pausen slut och jag ska jobba vidare !!

 

MVH R-M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

St. Francis used to greet those he met on the road with the greeting Pax et bonum,

which means Peace and all good.

 

Så var det ju, tack friend :geros:

 

Ja, det är förvisso sant. :blushing:

Mac är som Pokemon för mig, "Gotta Catch 'em all!". :w00t:

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt! Lite avis på dig ^^

Vill ha en iMac med. Men som student så lär det bara bli en dröm, tills jag börjar jobba :)

 

Välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...