Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

rosa skärmsläckare


Gäst anonymacy

Rekommendera Poster

Gäst anonymacy

nu har det hänt nåt skumt med min skärmsläckare... jag brukar använda "iTunes-bilder" men plötsligen har den börjat visa bilderna i rosa/röd ton. jag tror att detta skedde efter att jag testat iPhoto-skärmsläckaren men inte helt säker...

 

nu ser det iaf ut såhär:

 

post-14868-1197898729.png

 

vad tusan beror det här på? jag vill ju att det ska se "normalt" ut... kanske är apple som fått för sig att lägga in en :citation: julig :citation: version? :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärm kabeln sitter inte riktigt i, tror jag.

Om det är med skärmen så hela tiden, vill säga.

Prova det i såfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy
Skärm kabeln sitter inte riktigt i, tror jag.

Om det är med skärmen så hela tiden, vill säga.

Prova det i såfall.

 

nja... det är inte så hela tiden... bara när skärmsläckaren går igång... och när det scrollar upp albumbilderna precis i början ser det normalt ut....

fö har jag en macbook så skrämkablar... förlåt skärmkablar lider jag inte av... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja... det är inte så hela tiden... bara när skärmsläckaren går igång... och när det scrollar upp albumbilderna precis i början ser det normalt ut....

fö har jag en macbook så skrämkablar... förlåt skärmkablar lider jag inte av... ;)

 

OK.

Hände just på grabbens Mac Mini.

Lite ovanligare på MacBook,

men det finns en lite chans att kopplingen blir skadad

eller kommer ur sitt läge på moderkortet.

Ovanligt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy
OK.

Hände just på grabbens Mac Mini.

Lite ovanligare på MacBook,

men det finns en lite chans att kopplingen blir skadad

eller kommer ur sitt läge på moderkortet.

Ovanligt dock.

 

jo jag vet jag bara skojade lite... men som sagt... inga andra färgavvikelser... det här är säkerligen softwarerelaterat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy
Upptäckte samma sak efter uppgradering till 10.4.11.

 

jepp... måste ha varit i nån av senaste uppgraderingarna... jag tror att mitt kom efter senaste 10.5 uppdateringen om jag inte missminner mig... så båda katterna verkar ha någon slags kromosomdefekt ;)

 

hursomhelst... jag har nu läst igenom några engelska forum... Apple skall känna till problemet och det kommer åtgärdas har jag läst på nåt ställe...

någon tipsade om att om man drar ner antalet rader till 5 så försvinner problemet, och ja, det funkar... tyvärr är den rosa tonen manifest på 6 rader och uppåt...

 

annars kan man ju passa på att testa några nya screensavers... tex "Lotsawater" eller "Fenetres Volantes"

 

med de två senare går dock fläktarna igång på min macbook så de verkar inte direkt vila processorna :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...