Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så får du Leopards Skärmdelning att glänsa


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

I Leopard ingår en funktion för att "dela skärm" med andra Macar, det vill säga fjärrstyra dessa. Detta är bra nog som det är, men med några små enkla knep i terminalen kan man göra funktionen både enklare och mer användbar.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

får ingenting att funka... :(

 

när jag skriver in det första ( defaults write com.apple.ScreenSharing\

ShowBonjourBrowser_Debug 1 ) i terminalen så kommer felmeddelandet

" 2008-01-10 21:29:04.369 defaults[1196:10b]

Rep argument is not a dictionary

Defaults have not been changed. "

varför?

 

när jag skriver in det andra ( defaults write com.apple.ScreenSharing 'NSToolbar Configuration\

ControlToolbar' -dict-add 'TB Item Identifiers' '(Scale,Control,Share,\

Curtain,Capture,FullScreen,GetClipboard,SendClipboard,Quality)' ) i terminalen så kommer felmeddelandet

" 2008-01-10 21:30:11.351 defaults[1199:10b] Could not parse: (Scale,Control,Share,\

Curtain,Capture,FullScreen,GetClipboard,SendClipboard,Quality). Try single-quoting it. "

varför?

 

vad gör jag fel? mkt tacksam för hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inga problem längre, läste igenom det engelska reportaget o då gick det bättre. =) allt är löst alltså :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inga problem längre, läste igenom det engelska reportaget o då gick det bättre. =) allt är löst alltså :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag fick allt detta att funka innan när jag hade tiger med leopard uppgradering installerat...Nu när jag har en ren Leopard så går det bara inte....Hjälp

 

Skriver in allt som där står och jag får upp fönstret med datorerna men inte alla alternativknappar

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...