Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Klipp ut"-funktionen i Mac OS X


Jägermeister

"Klipp ut"-funktionen i Mac OS X  

139 medlemmar har röstat

  1. 1. Skulle Du uppskatta om Mac OS X "Klipp ut"-funktion (Äpple+X) även fungerade för objekt, så som filer och mappar?

    • Ja
      117
    • Nej
      22


Rekommendera Poster

Kan du utveckla? Det låter som om du insinuerar något men för att inte tolka dig fel så är det bättre att du säger det du menar

 

Tänk på att fråga är om man skulle uppskatta det.

Själv bryr jag mig inte, varken om funktionen finns eller inte, och skulle därför inte kunna rösta för att jag skulle uppskatta den.

 

Hade frågan varit annorlunda ställd - ja då hade den fått ett annat svar eftersom det tycks som om gamla windowsanvändare har svårt att arbeta utan den.

 

 

Eftersom det inte påverkar alla som inte vill ha funktionen om den finns där och eftersom majoriteten av alla användare faktiskt vill ha den tycker jag det är märkligt att man röstar nej. Alla skulle uppskatta funktionen, vare sig de tänker använda den eller inte. Finns den där så kommer den användas. Av alla. Man gör det ju bara svårt för sig om man öppnar flera Finder-fönster eller drag-and-droppar om det nu finns ett betydligt enklare sätt att gå till väga. Det blir ju lättare att flytta filer med en sådan funktion hur man än vrider och vänder på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar
Jägermeister

iMatte:

Visst har du en poäng! Hehe, gillar det där med "Mina Makaroner"... :P

 

Eftersom det inte påverkar alla som inte vill ha funktionen om den finns där och eftersom majoriteten av alla användare faktiskt vill ha den tycker jag det är märkligt att man röstar nej. Alla skulle uppskatta funktionen, vare sig de tänker använda den eller inte. Finns den där så kommer den användas. Av alla. Man gör det ju bara svårt för sig om man öppnar flera Finder-fönster eller drag-and-droppar om det nu finns ett betydligt enklare sätt att gå till väga. Det blir ju lättare att flytta filer med en sådan funktion hur man än vrider och vänder på det.

Instämmer. Funktionen stör inte de som, mot förmodan, inte kommer att använda den. Medan den finns tillgänglig för de som skulle uppskatta den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta här

 

Eftersom det inte påverkar alla som inte vill ha funktionen om den finns där och eftersom majoriteten av alla användare faktiskt vill ha den tycker jag det är märkligt att man röstar nej.

Man måste komma ihåg att frågan är inte om man anser att funktionen bör finnas utan om man personligen skulle uppskatta den.

Majoriteten av alla användare - det var stora ord!

 

Alla skulle uppskatta funktionen, vare sig de tänker använda den eller inte.

Jag undrar om vi lägger olika innebörd i ordet "uppskatta"

NE:s ordbok anger "sätta värde på" och har som synonym "gilla" med betydelsen "erfara positiva känslor inför"

Jag kan inte se varför jag personligen skulle sätta värde på eller erfara positiva känslor för något jag inte ser någon användning för.

 

Finns den där så kommer den användas. Av alla. Man gör det ju bara svårt för sig om man öppnar flera Finder-fönster eller drag-and-droppar om det nu finns ett betydligt enklare sätt att gå till väga. Det blir ju lättare att flytta filer med en sådan funktion hur man än vrider och vänder på det.

Tack, men jag undanber mig att andra lägger sig i hur jag ska arbeta, organisera mitt datoranvändande eller vad jag ska anse vara enkelt och lätt. Att ha igång flera program samtidigt och massor av dokument öppna - ja, det är mitt sätt att arbeta men jag har aldrig känt något större behov av att ha många mappar öppna samtidigt. Rent allmänt flyttar jag sällan filer - har bra grundordning och sparar på rätt ställe direkt!

 

Du får gärna ha ditt arbetssätt om du tycker att det är enklare och lättare och jag kan stödja att du får en funktion som underlättar för dig; men påstå inte att jag ska börja använda den eller begär att jag ska uttala en personligt uppskattning.

 

nstämmer. Funktionen stör inte de som, mot förmodan, inte kommer att använda den. Medan den finns tillgänglig för de som skulle uppskatta den.

Men varför fomulerade du då frågan så att man var tvungen att uttala en personlig uppskattning för att rösta ja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är säker på att majoriteten av alla användare aldrig någonsin har funderat på detta. Jag hade aldrig gjort det innan denna tråd trots att jag befunnit mig på ett Win-skrivbord ibland, och använt högerknappen till just detta. Men så såg jag denna och den andra tråden där du driver din kampanj, och misstänker jag, i huvudsak samlar intresse från de användare som delar din win-invanda åsikt. Dessutom tror jag funktionen skulle störa mig om den fanns och hette så dumt. När jag är på win så förväntar jag mig att allt görs litet bakvänt, och att saker heter fel (som i exemplet här -- klippa ut ett program på skärmen, för att seda klistra in det igen :tarskratt: ) så jag reagerar inte alls, utan är bara mån om att lyckas med det jag vill så snabbt som möjligt.

 

PS!

Eller att gå till "Den här datorn" sic! för att hitta en ansluten cd-brännare?

Nu är väl detta tråden för vana win-användare, men det där knäcker de flesta macanvändare. Vilken dator sa du?

Men när sjukan nått så långt att vi bara får se det som ligger i såna där solfjädrar i dockan, för att sedan mötas av meddelandet att "du behöver inte se vad som finns i denna katalog du just öppnat" meddelandet. Ja då är det dags att ringa Jobs och säga. Det är färdigt nu. Du sälja dina datorer med enbart windows för ingen kommer märka skillnaden. Jag är övertygad om att SJ egentligen hellre sluppit ha ett eget operativ, men windows är ju så nedrans strävt att Apple är tvungna att fortsätta utveckla osx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste komma ihåg att frågan är inte om man anser att funktionen bör finnas utan om man personligen skulle uppskatta den.

Majoriteten av alla användare - det var stora ord!

 

Prova att söka på något i stil med "cut paste mac" i google och se hur många träffar du får, tro inte att detta är det enda forumet som tar upp ämnet.

Sen kan du ju bara ta och kolla på hur rösterna i tråden fördelat sig så här långt. Stora ord? Tsss... Fakta säger jag.

 

Förstår samtidigt att invanda mac-användare inte ser någon anledning till att ha funktionen eftersom de aldrig använt den.

Jag har bytt från Windows till mac och skulle aldrig få för mig att byta tillbaka. Kan verkligen inte förstå hur Microsoft har lyckats bli så dominanta på datormarknaden. Tycker det är synd att det är så. Detta handlar alltså inte om att göra macen mer Windows-lik. Detta handlar om en väldigt simpel funktion: Valmöjligheten att flytta filer utan musen och utan tredjepartsprogram. På vilket sätt är detta en dålig funktion? Skit i Windows och kalla funktionen "Flytta fil" eller vad som helst men jag kan bara inte förstå hur folk kan se en förbättring som en dålig sak.

 

Tänker man nu Apple aldrig lägga till denna funktion så kan de åtminstone byta namn på "Klipp ut" i Finder-menyn till "Klipp ut filnamn" eller dylikt. Som det är nu känns det bara förvirrande, vare sig man är van vid Windows eller aldrig använt det förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att söka på något i stil med "cut paste mac" i google och se hur många träffar du får, tro inte att detta är det enda forumet som tar upp ämnet.

Sen kan du ju bara ta och kolla på hur rösterna i tråden fördelat sig så här långt. Stora ord? Tsss... Fakta säger jag.

 

Förstår samtidigt att invanda mac-användare inte ser någon anledning till att ha funktionen eftersom de aldrig använt den.

Jag har bytt från Windows till mac och skulle aldrig få för mig att byta tillbaka. Kan verkligen inte förstå hur Microsoft har lyckats bli så dominanta på datormarknaden. Tycker det är synd att det är så. Detta handlar alltså inte om att göra macen mer Windows-lik. Detta handlar om en väldigt simpel funktion: Valmöjligheten att flytta filer utan musen och utan tredjepartsprogram. På vilket sätt är detta en dålig funktion? Skit i Windows och kalla funktionen "Flytta fil" eller vad som helst men jag kan bara inte förstå hur folk kan se en förbättring som en dålig sak.

 

Tänker man nu Apple aldrig lägga till denna funktion så kan de åtminstone byta namn på "Klipp ut" i Finder-menyn till "Klipp ut filnamn" eller dylikt. Som det är nu känns det bara förvirrande, vare sig man är van vid Windows eller aldrig använt det förr.

 

Kunde inte sammanfattat det bättre själv. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid gästhandduken i badrummet en skylt med "Mina gäster"

"Mina gästhanddukar" hoppas jag väl, för inte hänger du väl upp gästerna i badrummet? :chockadskeptisk::borstatanderna: (även om man ibland har lust...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Men varför fomulerade du då frågan så att man var tvungen att uttala en personlig uppskattning för att rösta ja?

Ja, det var inte den bästa formuleringen, det har du rätt i. Hade väl varit bättre med något i stil med:

 

"Förslag vad gäller funktionen 'Klipp ut' i Mac OS X: Bygg in valmöjligheten att kunna klippa ut objekt, så som filer och mappar."

 

... men det är alltid lätt att vara efterklok.

 

För övrigt tycker jag att ovannämnt förslag är riktigt bra, dvs. att man t.ex. i Systeminställningar skulle kunna bocka för något i stil med:

 

"Utöka 'Klipp ut'-funktionens stöd så att det även gäller för objekt, filer och mappar."

 

Eller att man hittar det under Inställningar (Äpple+kommatecken) i Finder.

 

Känns som om Apple ändå måste ha tänkt den tanken, annars är det lite lustigt. Jag menar att ge användaren valmöjlighet att bestämma hur kommandot ska fungera. Om dom har tänkt på det och ändå nekat det så måste det ju helt enkelt vara så att det helt enkelt inte går att ha det i OS X - att det krockar med något.

 

Det är ju helt perfekt att ge användaren den valmöjligheten, då blir ju alla nöjda och det är ju precis det som är vitsen med Inställningar - att ställa in saker och ting så man trivs! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Jag är säker på att majoriteten av alla användare aldrig någonsin har funderat på detta. Jag hade aldrig gjort det innan denna tråd trots att jag befunnit mig på ett Win-skrivbord ibland, och använt högerknappen till just detta. Men så såg jag denna och den andra tråden där du driver din kampanj, och misstänker jag, i huvudsak samlar intresse från de användare som delar din win-invanda åsikt. Dessutom tror jag funktionen skulle störa mig om den fanns och hette så dumt. När jag är på win så förväntar jag mig att allt görs litet bakvänt, och att saker heter fel (som i exemplet här -- klippa ut ett program på skärmen, för att seda klistra in det igen :tarskratt: ) så jag reagerar inte alls, utan är bara mån om att lyckas med det jag vill så snabbt som möjligt.

 

PS!

Eller att gå till "Den här datorn" sic! för att hitta en ansluten cd-brännare?

Nu är väl detta tråden för vana win-användare, men det där knäcker de flesta macanvändare. Vilken dator sa du?

Men när sjukan nått så långt att vi bara får se det som ligger i såna där solfjädrar i dockan, för att sedan mötas av meddelandet att "du behöver inte se vad som finns i denna katalog du just öppnat" meddelandet. Ja då är det dags att ringa Jobs och säga. Det är färdigt nu.

 

Jag vara den brukar inte rata ner på folks inlägg men det är ju irriterande när det man läser är struntprat... -_-

 

1) "Jag är säker på att majoriteten av alla användare aldrig någonsin har funderat på detta. Jag hade aldrig gjort det innan denna tråd trots att jag befunnit mig på ett Win-skrivbord ibland, och använt högerknappen till just detta."

--> Självfallet har dom inte det! Funktionen existerar ju inte på mac. En majoritet av användarna som kör Mac kör inte Windows förutom då de verkligen måste, vilket sannolikligen innebär att man inte anammar 'Klipp ut'-funktionens utökade stöd i Windows då man är van vid att det stödet inte existerar i Mac OS X.

 

2) "Men så såg jag denna och den andra tråden där du driver din kampanj, och misstänker jag, i huvudsak samlar intresse från de användare som delar din win-invanda åsikt."

--> Felaktig misstänke... -_-

 

3) "Dessutom tror jag funktionen skulle störa mig om den fanns och hette så dumt. När jag är på win så förväntar jag mig att allt görs litet bakvänt, och att saker heter fel (som i exemplet här -- klippa ut ett program på skärmen, för att seda klistra in det igen :tarskratt: "

--> Jag, liksom resten förmodar jag, bryr sig inte det minsta om funktionen heter "Klipp ut" eller "Flytta". Det kan väl bara vara så finurligt att man använder en dynamiskt text som är "Klipp ut" då text är markerad medan den är "Flytta" då ett objekt/program är markerat. Det finns ju enkla lösningar!

 

4) "Eller att gå till "Den här datorn" sic! för att hitta en ansluten cd-brännare?

Nu är väl detta tråden för vana win-användare, men det där knäcker de flesta macanvändare. Vilken dator sa du? "

--> Vad i hela friden har det med denna omröstning/diskussion att göra? Sluta ta fullständigt irrelevanta saker från luften, du framstår bara som Mac-fanboy (se länk).

 

5) "Men när sjukan nått så långt att vi bara får se det som ligger i såna där solfjädrar i dockan, för att sedan mötas av meddelandet att "du behöver inte se vad som finns i denna katalog du just öppnat" meddelandet. Ja då är det dags att ringa Jobs och säga. Det är färdigt nu."

--> Underbart när man har båda fötterna på Jorden... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vara den brukar inte rata ner på folks inlägg men det är ju irriterande när det man läser är struntprat... -_-

 

1) "Jag är säker på att majoriteten av alla användare aldrig någonsin har funderat på detta. Jag hade aldrig gjort det innan denna tråd trots att jag befunnit mig på ett Win-skrivbord ibland, och använt högerknappen till just detta."

--> Självfallet har dom inte det! Funktionen existerar ju inte på mac. En majoritet av användarna som kör Mac kör inte Windows förutom då de verkligen måste, vilket sannolikligen innebär att man inte anammar 'Klipp ut'-funktionens utökade stöd i Windows då man är van vid att det stödet inte existerar i Mac OS X.

 

2) "Men så såg jag denna och den andra tråden där du driver din kampanj, och misstänker jag, i huvudsak samlar intresse från de användare som delar din win-invanda åsikt."

--> Felaktig misstänke... -_-

 

3) "Dessutom tror jag funktionen skulle störa mig om den fanns och hette så dumt. När jag är på win så förväntar jag mig att allt görs litet bakvänt, och att saker heter fel (som i exemplet här -- klippa ut ett program på skärmen, för att seda klistra in det igen :tarskratt: "

--> Jag, liksom resten förmodar jag, bryr sig inte det minsta om funktionen heter "Klipp ut" eller "Flytta". Det kan väl bara vara så finurligt att man använder en dynamiskt text som är "Klipp ut" då text är markerad medan den är "Flytta" då ett objekt/program är markerat. Det finns ju enkla lösningar!

 

4) "Eller att gå till "Den här datorn" sic! för att hitta en ansluten cd-brännare?

Nu är väl detta tråden för vana win-användare, men det där knäcker de flesta macanvändare. Vilken dator sa du? "

--> Vad i hela friden har det med denna omröstning/diskussion att göra? Sluta ta fullständigt irrelevanta saker från luften, du framstår bara som Mac-fanboy (se länk).

 

5) "Men när sjukan nått så långt att vi bara får se det som ligger i såna där solfjädrar i dockan, för att sedan mötas av meddelandet att "du behöver inte se vad som finns i denna katalog du just öppnat" meddelandet. Ja då är det dags att ringa Jobs och säga. Det är färdigt nu."

--> Underbart när man har båda fötterna på Jorden... -_-

 

Vilket kan sammanfattas i, och det utan omoget uppklippande av text för att få folk att ha sagt det man själv vill och inte det dom sade, att detta arbetssätt du gjort mig uppmärksam på saknas av de som i huvudsak arbetat på winsidan, men i stort inte uppmärksammats eljest. Därtill finns det flera skillnader som kan skapa fler eller färre problem. Att du av någon outgrundlig anledning kände dig personligen påhoppad så till den grad att du vanställde min text och dess innebörd förstår jag inte alls. Det torde vara uppenbart att det inte var mitt syfte att hacka på någon. Det där med winanvändare var en upplysning för hur ett omröstningsresultat ska tolkas, inte ett angrepp på före detta win-användare. Om ditt googlande ger resultat beror det ju på att det finns många som jobbar i båda system idag som ursprungligen mest jobbat i windows. Något som i princip inte varit fallet sedan 1990. Det räcker ju faktiskt med 1000 switchare runt om i världen som undrar över skillnaden du upptäckt för att du ska få 1000 träffar eller hur. Men 1000 är inte ens många totalt sett. Och vilka kommer att generellt dras till sådana frågor och generera trafik i trådarna? Jo just det. Win-användare och korsplattformsanvändare som är mer vana vid windows. Vad gäller raljerandet kring OSX framtid så är det ett faktum att Jobs hellre sett att windows var så bra att det gick att fasa ut OSX. Jobs är nämligen övertygad om att det egna OSet, som visserligen garanterar ett kundunderlag, även bidrar starkt till att begränsa marknaden för apples hårdvara. Men nu ska jag lämna din tråd ifred.

Vill du mig något så sitter jag nere vid ån och fiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Att du av någon outgrundlig anledning kände dig personligen påhoppad så till den grad att du vanställde min text och dess innebörd förstår jag inte alls.

Jag lovar, knappen citera ändrar inte ett ord... :)

 

Gillar inte ditt sätt att snacka om att jag söker win-anhängare för att pumpa omröstningen med positiv respons, att jag driver en kampanj eller ngt. Känns bara olustigt och just påhoppande, men låt det va.

 

Låt oss återgå till diskussionen, vad tycker du/ni om mitt förslag - det som omnämns i inlägg #35?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte läst hela tråden, men kan säga att jag använder det väldigt mycket i Windows.. Saknar det på macen, drag'n'drop är inte så kul i Finder om man ska in och böka i djupt dolda mappar och så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Inte läst hela tråden, men kan säga att jag använder det väldigt mycket i Windows.. Saknar det på macen, drag'n'drop är inte så kul i Finder om man ska in och böka i djupt dolda mappar och så...

Jo precis. Alternativet är att du kör FileCutter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det är mitt sätt att arbeta men jag har aldrig känt något större behov av att ha många mappar öppna samtidigt. Rent allmänt flyttar jag sällan filer - har bra grundordning och sparar på rätt ställe direkt!

 

Så det är ditt svar på frågan.... bara om man arbetar som du "Bror duktig gör" så behöver man aldrig flytta en fil?

Vilket jävla trams rent ut sagt...

Utveckling är bra!

Bakåtsträvan och konservatism är kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det klipps ingenting ut!

Tänk på det hela som en skrivbordsanalogi; textsnuttar och bitar av bilder kan du klippa ut och klistra in på andra platser eller i andra dokument. Men dokument flyttar du från ena mappen/lådan till den andra. Apple är ganska konsekventa med den analogin, medan Microsoft inte tänkt alls i princip, utan bara planlöst döpt saker och företeelser (det som råkar vara smart är ju dessutom knyckt från Apple). Det är väldigt dumt att importera det korkade tänket till Mac OS bara för att några switchers känner sig vilse.

Vad blir annars nästa steg? Byta namn på "Musik" till "Min musik" så att man inte missförstår vems musiken är? :) (Fast vänta, är det din musik eller min musik? Om du refererar till "Min musik" så är det ju din. Eller?) ;)

En bra sak med Windows är att man tydligt ser vad som är "Min musik" så man slipper blanda ihop den med "Stulen musik"...

 

Vore väl trevligt att ha ett "flytta fil snabbkommando" som iMatte beskrivit, fast vid flytt mellan olika volymer borde den fil som ska tas bort hamna i papperskorgen så att manvid behov kan använda Säker papperskorstömmning, eller göra det på iMattes sätt, skriva "srm ~/.Trash/Fil_som_ska_raderas" i Terminal. Annars minskar säkerheten i systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckling är bra!

Bakåtsträvan och konservatism är kass.

Rent allmänt är det faktiskt så att det inte automatiskt blir något bra bara för att det är nytt.

Kommer du ihåg QuickDraw GX? Eller "Copland" som aldrig blev något? Men nytt var det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är ditt svar på frågan.... bara om man arbetar som du "Bror duktig gör" så behöver man aldrig flytta en fil?

Vilket jävla trams rent ut sagt...

Utveckling är bra!

Bakåtsträvan och konservatism är kass.

Det var ett intressant sätt att citera. Hela avsnittet ser ut såhär

 

Tack, men jag undanber mig att andra lägger sig i hur jag ska arbeta, organisera mitt datoranvändande eller vad jag ska anse vara enkelt och lätt. Att ha igång flera program samtidigt och massor av dokument öppna - ja, det är mitt sätt att arbeta men jag har aldrig känt något större behov av att ha många mappar öppna samtidigt. Rent allmänt flyttar jag sällan filer - har bra grundordning och sparar på rätt ställe direkt!

 

Du får gärna ha ditt arbetssätt om du tycker att det är enklare och lättare och jag kan stödja att du får en funktion som underlättar för dig; men påstå inte att jag ska börja använda den eller begär att jag ska uttala en personligt uppskattning.

 

Så kom inte och påstå att jag vill pådyvla andra mitt sätt att arbeta - jag skriver till och med att jag är beredd att stödja införandet av funktionen om det underlättar för andra - jag kan bara inte uttala en personlig uppskattning av den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister

Dear Customer:

Thank you for your feedback regarding Mac OS X.

 

We appreciate your assistance in making Mac OS X better.

 

Mac OS X Feedback Team

Apple

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Det lustiga med denna sak är ju att det finns en "halvvägs lösning", vilket kan tyda på att Apple funderar/överväger/förbereder att implementera den i framtiden. Testa att köra detta i Terminal:

 

defaults write com.apple.finder AllowCutForItems 1
killall Finder

 

Den första raden gör det möjligt attt klippa ut filer via Finder, den andra raden startar bara om Finder. Jag testade detta och trodde nu att jag hade hittat en användbar lösning. Tyvärr finns det en liten hake - det går inte att klistra in den utklippta filen, i princip flyttas den bara till papperskorgen. Då testade jag att först kopiera och sen klippa ut en fil, men när man tar klipput-kommandot avaktiveras klistrain-kommandot (som aktiveras när man kopierar filen).

Ingen lösning alltså, men kanske en indikation på att Apple har nåt på gång?

 

Den som testar att köra ovanstående rader kan avaktivera "Klipp ut" igen genom att köra samma rader, men ersätta 1 sist i rad ett med 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Som nybliven Macanvändare funderar jag över hur Apple har tänkt med funktionen.

Den är ALLTID gråmarkerad när jag vill använda den. När har Apple tänkt att man ska använda Klipp Ut för jag ahr ingen aning.

På Windows använder jag den hela tiden...

 

Så självklart röstade jag ja och skickade in ett "tips" till Apple...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har säkert redan löst alla världsproblem här i tråden (orkar inte läsa hela) men jag gillar snabbkommandon, det är en av de riktigt fina sakerna med min fina PB och OS X. Skulle nog kunna uppskatta ett snabbkommando för att flytta filer också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som nybliven Macanvändare funderar jag över hur Apple har tänkt med funktionen.

Den är ALLTID gråmarkerad när jag vill använda den. När har Apple tänkt att man ska använda Klipp Ut för jag ahr ingen aning.

 

Klipp-ut fungerar i Finder med text i filnamnen, precis som med text i en ordbehandlare.

Så nu vet du när Apple har tänkt att du ska använda den... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan egentligen inte säga att jag saknar funktionen...gjorde det i början efter 12 år i windows, men numer använder jag den inte ens när jag sitter i windows och således spelar det ingen roll för mig på macen heller....hittat andra effektivare sätt att arbeta med filerna som passar mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några effektiva sätt du kan tänka att dela med dig av?

Jag är inte intresserad av några sätt som involverar mus eller styrplattan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...