Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Stötar av tangentbordet

Dardan

Recommended Posts

Hej alla mac-ägare :) fick min första Mac-dator i torsdags och jag är precis hur nöjd som helst. Kan inte ens tänka mig återgå till Windows längre.

Dock har jag ett litet bekymmer: Apples tangentbord ger mig stötar! Ska det verkligen vara så? Letade runt på forumet i hopp om att hitta någon liknande tråd, men fann inget. Hur som helst,

datorbordet jag använder är av den här typen: [post=http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60111123]http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60111123[/post]

Sidorna är som ni ser av metall, och om jag har kontakt med den sidan och tangenbordet så börjar det klia och jag kan bokstavligen känna en svag, svag ström strömma genom armen. Brorsan säger att han också känner det. Som sagt, ska det vara så? Är det någon annan som också har råkat ut för det?

Hade varit tacksam för svar :)

PS. Jag är ny på forumet, vet inte riktigt hur man använder allt och så när man skriver. Hoppas ni har överseende. DS.

Har tyvärr ingen aning... men det låter lite knepigt :) Du kanske använde din tidigare PC på det skrivbordet... :D Skrivbordet kanske har fått ett virus eller något :stjarnsmall: HAHA

Hade det varit så så hade jag varit nöjd, så länge det är en förklaring :P

Det jag undrar är om det är tangenbordet det är fel på eller kombinationen? eller ingetdera?! jag som har tänkt uppgradera minnet, tänk så sabbar jag allt med ESD? hade inte varit kul.

• 3 months later...

Jag har samma problem enda skillnaden är att jag haft min dator i 4 månader och det är inte förens nu som stötarna började komma så jag sökte på google och det första som kom upp var denna tråd. Jag har inget metallbord.. stötarna kommer ut från knapparna framförallt ctrl knappen längst åt vänster.. sjukt drygt

Är det en laptop du har? Vilken modell? Jag råkade ut för detta när jag testade polarens iBook för ett par år sedan, hade fötterna på ett element (vatten) och fick stötar när jag rörde kanterna på chassit. Inte mycket, men fasen obehagligt.. Jordfel i datan?

• 4 weeks later...
megajonson

Vad jag förstår så är den enklaste, om möjligt, lösningen att se till att datorn är ansluten till ett jordat vägguttag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...